• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byter ni upp er eller har ni flera klockor?

frere

Audemars
2-Faktor
Jag har satt en mental begränsning på 6st. Varför vet jag egentligen inte men det känns lagom :). Fördelen med det är att jag för tillfället bara har 5st vilket ger mig möjligheten att köpa en till. Vem vet, när jag har hittat min 6:e så kanske det köps en större låda och gränsen höjs men för tillfället känns 6 som ett bra antal.

Jag kör också 6 platser, optimalt antal tycker jag. Går sedan ett tag stenhårt enligt principen en in = en ut. Funkar bra faktiskt, blir t o m roligare om man tvingas pussla och tänka lite för att få lådan så komplett som möjligt. Just nu vill jag ha ett litet vintageskrälle till, men då måste något ut och plötsligt hamnade seikon på K&S.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Max två för mig, en billig beater och så något finare. Hittar jag något nytt så ryker någon av de två, aldrig förstått samlare!
 

CLT

Rolex
Vissa är väldigt svåra att göra sig av med. Oftast ökar jag samlingen istället för att sälja av för att köpa något dyrare. Jag tycker bättre om att ha fler att varva med än att ha en dyr och vara tvungen att använda den jämt.
 
Har en vettig och 2 beaters, de som gör att det hålls på den nivån är ju helt enkelt ekonomin kan inte köpa fler och fler utan måste i såfall avyttra.
 
Topp