• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Bytes eller säljes Omega Seamaster 300 Auto 2531.80

Clocksauce

Cartier
Har en Omega Seamaster som jag gör en
intressekoll på.
Den är köpt av av min chef som i sin tur har köpt den av en annan arbetskamrat på tidigt nittiotal.

Bezeln är svårfångad på bild men är riktigt snyggt solblekt/sliten/patinerad och klart mer metallisk efter att färgen har släppt. Vridringen är dock oväsentligt sliten i lagren och glappar inte det minsta.

Urtavlan är superskick med läckert gulnade tritiumindex men visarna är dessvärre bytta vid service och lyser desto starkare i mörkret.

Klockan saktar sig flera minuter och är i behov av service men Omega AD har tittat på urverket och offererat helservice för 2800kr inklusive polering. Då det i grunden är ett eta 2892 så lär det gå att serva den billigare om man nödvändigtvis inte vill använda Omega AD. (Ref Klockmaster Gävle)

Inga tillbehör.

jJrTINB.jpg
VXMp1cL.jpg
E3fzdwE.jpg
Xav5WAG.jpg
fNPmx9o.jpg

BucCOJ3.jpg

Stiftet som binder ihop låset och armbandet är trasigt men nytt bör lätt kunna ordnas från t ex ofrei.com. Själva låset fungerar klanderfritt.
HZusgP0.jpg


Jag är öppen för bytesförslag och tar hänsyn till att uret har servicebehov men sätter ett bytesvärde på 5000-6000, beroende på objekt, för att slippa skambud.

Försäljningspris: 6000kr + fraktkostnad.

Har en annans annons ute där jag söker dressur från 5000-20000kr och byter gärna in klockan som mellanskillnad.

Edit: Lägger in vad jag söker som dressur så slipper jag bumpa den andra annonsen.
Vintage JLC, Girard perregaux, IWC Caliber 89, Longines heritage, Omega Deville/constellation, Nomos, Maurice Lacroix, Universal Geneve, Federique Constant.
 
Topp