• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bytt batterier i tid .

rogart-63

Patek
Det var verkligen i sista sekunden? Satt några skitbatterier i klockan. Vad som hänt om dom hade läckt har jag ingen aning om? Tur jag såg att displayen började bli svag.
DSC05593.JPG
DSC05592.JPG
 

mps

Cartier
Tänkte just på det häromdagen.
Hur bra är dagens batterier?
Kan man låta en klocka ligga med ett dött batteri?
Verkar inte så...
 

tictac62

Cartier
Dom enda två tillverkare idag, som är miljövänligare än andra är Renata, och Ucar, som även har läkage garanti, så man bör köpa, någon av dessa.
Renata och Ucar är också dom enda som ontetillverkar sina batterier i Kina, det gör dom andra, även om det står Japan på Sony och Maxell, allt enligt min batterileverantör. Jag utgår i från att han är rätt insatt i ämnet
 

rogart-63

Patek
Köper oftast GP batterier från Teknikmagasinet . Har ännu inte haft några problem med dom. Köpte äremot en karta GP batterier idag från Tradera . Sen blev jag lite fundersam? Hur vet man att det verkligen är GP? Kan ju lika gärna vara nån kopia som säljs som GP eller Varta? Helst om det är billigt? Oftast handlar väl någon in dom från Kina eller Hong kong och säljer sen på Tradera med nån pyttevinst?
 
Topp