• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bytt glas på klockan hos urmakare, nu skräp på urtavlan.

exxpert

Omega
2-Faktor
Som topic lyder..hade lämnat in min klocka hos en urmakare i Gbg och nu när jag hämtade den så upptäckte jag när jag satt i bilen hem att det är skräp på urtavlan och även på insidan av det nya glaset..det ser ut som små beiga prickar..antagligen torkad hud :-O.. kommer gå tillbaka med den självklart men ville mest fråga om detta är ett vanligt fenomen när man lämnar in prylar?? Känns lite overkill att skaffa en glaspress det första jag gör ;-)

Kul att ses förresten, första inlägget efter att ha smugit runt här ett par månader(!)

Mvh: Daniel
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det kan hända men det är inte acceptabelt. Gå tillbaka och kräv att de fixar det.
 

Ajax

Omega
Är ganska ovanligt att det händer, men kan hända även hos den bästa. Urmakare är trots allt bara människor. Det är dock självklart att du ska få det åtgärdat utan kostnad.
 

Ninen79

Audemars
Fick dammpartiklar under glaset efter servicen på min gamla sub hos Nymans. Irriterande var det.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Då ingen annan gör det säger jag det: välkommen in i gemenskapen exxpert!

När det gäller din fråga så håller jag med alla andra som hittills yttrat sig.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Det värsta är väl inte att det händer utan snarare att urmakaren inte kontrollerar detta innan de lämnar ut klockan till kunden. Om man kan se det i bilen på väg hem borde ju rimligtvis ett tränat urmakaröga upptäcka det om han bara tar sig tiden att titta på det arbete han utfört! Dåligt tycker jag!


Och välkommen!
 

exxpert

Omega
2-Faktor
qupupysa.jpg

Så här ser det ut..inte så farligt kan tyckas men det är lite surt eftersom dom inte fanns där innan :-/ Det är en urmakare på hisingen som tillhör en rätt stor kedja. Inte så sugen på att outa honom än. Vem som helst kan väl göra misstag tänker jag.. ska åka dit i morrn så får vi se:)

//Daniel
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vilken urmakare gick du till?
Inte för att jag nödvändigtvis skulle bojkotta dem, utan snarare för att jag skulle inspektera arbetet lite noggrannare innan jag lämnar affären, behöver nämligen lämna in en klocka på service i Gbg snart.
 
U

urinvånaren

Guest
Vilken urmakare gick du till?
Inte för att jag nödvändigtvis skulle bojkotta dem, utan snarare för att jag skulle inspektera arbetet lite noggrannare innan jag lämnar affären, behöver nämligen lämna in en klocka på service i Gbg snart.


Frågan ställd tidigare.;)
Inte så sugen på att outa honom än. Vem som helst kan väl göra misstag tänker jag.. ska åka dit i morrn så får vi se
 

_jonte

Patek
Så här ser det ut..inte så farligt kan tyckas men det är lite surt eftersom dom inte fanns där innan :-/ Det är en urmakare på hisingen som tillhör en rätt stor kedja. Inte så sugen på att outa honom än. Vem som helst kan väl göra misstag tänker jag.. ska åka dit i morrn så får vi se:)

//Daniel
Låter väl som Gastons...? Urmakare av det äldre gardet. Mycket trevlig förutom att han ej gillar Seiko... :rolleyes:
 

Erik O

Breitling
Det värsta är väl inte att det händer utan snarare att urmakaren inte kontrollerar detta innan de lämnar ut klockan till kunden. Om man kan se det i bilen på väg hem borde ju rimligtvis ett tränat urmakaröga upptäcka det om han bara tar sig tiden att titta på det arbete han utfört! Dåligt tycker jag!

Helt rätt!
Att folk kontrollerar sitt arbete ska man kunna kräva i alla yrken.
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Vill bara säga att gastons ur löste biffen utan knussel! Han bad om ursäkt och blåste ur klockan och fixade allt till det bästa! Kan rekommendera honom varmt! Enda problemet var att han var så pratsugen att jag höll på att aldrig komma ur affären:rolleyes::D:cool:
 

Camo00

Patek
Välkommen!

Schysst att han fixade det, men som det såg ut på bilden är inte okej att lämna ut klockan?! Riktigt dåligt!!
 
U

urinvånaren

Guest
Vill bara säga att gastons ur löste biffen utan knussel! Han bad om ursäkt och blåste ur klockan och fixade allt till det bästa! Kan rekommendera honom varmt! Enda problemet var att han var så pratsugen att jag höll på att aldrig komma ur affären:rolleyes::D:cool:

Se där! kul med ett lyckligt slut och så fick ju urmakaren bra reklam också härligt!:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter väl som Gastons...? Urmakare av det äldre gardet. Mycket trevlig förutom att han ej gillar Seiko... :rolleyes:
Och du menar att det är han som servar åt Magnussons ur Hur fan går det ihop när de säljer Seiko och börjat ta in GS-modeller?

För övrigt rätt lätt att lista ut att det var Gastons i och med att det ör enda riktiga urmakaren på Hisingen.
 

_jonte

Patek
Och du menar att det är han som servar åt Magnussons ur Hur fan går det ihop när de säljer Seiko och börjat ta in GS-modeller?

För övrigt rätt lätt att lista ut att det var Gastons i och med att det ör enda riktiga urmakaren på Hisingen.
Hehe jo då blir det ju knas! Men tror han mumlade nåt om att GS väl var rätt ok saker ändå... ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man MÅSTE ju inte gilla allt med sitt arbete i och för sig även om jag tror att det är en fördel för resultatet. Det finns säkert tatuerare som hatar att tatuera drakar, men är bra på det ändå.
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Han har ju lite seiko-ur i affären till salu, men var tämligen skitsnabb på att tala sig varm för en certina ds action istället;D


Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
 

Landshark

Cartier
Lite OT, men på samma tema. Hade mitt ur inne på en service hos Carlssons Ur i Helsingborg för en massa herrans år sedan. Undermåligt kundmottagande. Och så lämnar han ut klockan utan att ha ställt in korrekt datum och tid (så jag fick skruva fram timvisaren typ 40 varv för att få rätt datum). Sådant sitter i. Skulle aldrig sätta min fot där igen. Funderade ett tag på att skriva till Rolex och fråga hur fasiken de kunde ha de butiken som AD, men det rann visst ut i sanden... :mad:
 
Topp