• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ca 20 000 över. Vad köpa?

Riccie

Cartier
2-Faktor
Sticker också ut lite då, Breitling headwind day date, grymt fin och inte super vanlig, finns nog en som vill sälja här på KS.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Omega Planet Ocean 42mm 2500, kanske kostar i spannet 20-30k dock men är ju en cool klocka om man inte vill ha Vintage förstås och där är ju Speedy en given klassiker
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
17,5 cm är ju inte jättestort så 36 mm borde ju funka rent estetiskt. Men det är ju en smaksak, såklart.
Annars är jag inne på @Airbus linje, vänta med köp tills du hittat vad du vill ha.

Om man vill ha allt är det svårt! Pendla kraftigt mellan en panna, en Sub, en navitimer, en speedy osv osv. Jag tror att nån dag kommer alla "klassiker" finnas i min samling i någon variant, man måste ju börja någon stans :)
 

Mr Chance

Kalmar
Om man vill ha allt är det svårt! Pendla kraftigt mellan en panna, en Sub, en navitimer, en speedy osv osv. Jag tror att nån dag kommer alla "klassiker" finnas i min samling i någon variant, man måste ju börja någon stans :)
Tyvärr räcker ju inte 20k till någon av de du räknar upp, så rådet att vänta tills du hittat vad du söker håller ju än ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr räcker ju inte 20k till någon av de du räknar upp, så rådet att vänta tills du hittat vad du söker håller ju än ;)

Nej tack, det vet jag allt för väl :(
En speedy kan man ändå få begagnat för 25?! Alltid en start!
Är annars öppen för det mesta som lyckas fånga mitt intresse! :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
När du till sist og syvendes väljer, tänk på det engelska ordspråket "A thing of beauty, is a joy forever"
Med andra ord, köp inte något som du egentligen inte gillar till 100 procent. Klockan du köper måste kännas genuint helrätt !
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När du till sist og syvendes väljer, tänk på det engelska ordspråket "A thing of beauty, is a joy forever"
Med andra ord, köp inte något som du egentligen inte gillar till 100 procent. Klockan du köper måste kännas genuint helrätt !
Jag förstår din poäng. Får se vad det tillslut landar på:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag förstår din poäng. Får se vad det tillslut landar på:)
En sak som de flesta gillar, men som jag tycker är både irriterande och stressande med det här intresset (gäller väl iof vilket intresse som helst) är att det finns alldeles för många valmöjligheter. Det är som du då förstår, mitt starkaste argument för att jag tipsade om Explorern. Det finns inga valmöjligheter alls :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Valet är enkelt, Eterna-Matic Super Kontiki heritage 1973.

Bild baxad från nätet;
1973.41.41.1230.png
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En sak som de flesta gillar, men som jag tycker är både irriterande och stressande med det här intresset (gäller väl iof vilket intresse som helst) är att det finns alldeles för många valmöjligheter. Det är som du då förstår, mitt starkaste argument för att jag tipsade om Explorern. Det finns inga valmöjligheter alls :)
En Explorer skulle också va nice' kanske ska spara en stund till ;) finns så mycket fint!
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
En begagnad Air King (kanske får sticka till några tusenlappar till). Cool historia och jäkligt fräna IMO. 34mm är kaxigt.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nog kommit fram till att det bör vara någon form av kronograf. Dykare har jag för tillfället och tid måste ju, såklart, alltid tas..
 
Topp