• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cadence watches - någon erfarenhet?

F-L-P

Panerai
Well.. den kostar typ 250 spänn.. den visar nog tiden med bra noggrannhet, men sen är det nog inte så mycket mer. Det gör ju också mobilen..

Jag skulle nog hellre leta bland dw billigaste klockorna på kaplans och ta någon vintage flr det priset. Köpte själv en vintage technos för 200 spänn som höll ok tid i tre år innan jag gav bort den..
 

12345678

Breitling
tack för åsikter, givetvis får man inte mycket för $29.
Har tänkt börja använda klocka igen efter 10 år av endast mobilen som tidvisare, vill inte ha någon klocka som jag känner att jag behöver vara rädd om, en slit o släng funkar bra just nu..
Ingen som drar någon skräckhistoria i alla fall, så då kanske det blir en sån...
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
För något i den stilen hade jag lagt på några hundralappar o köpt en Calvin Klein istället. Eta verk o snygg design för kaffepengar i förhållande till många andra märken!
 

12345678

Breitling
Budget: inte över 1000 SEK, gärna kring 500 (lite optimistiskt kanske)
-stilren design; klassisk diskret stilig, eller modern minimalistisk (dvs inte buffligt dykarur, eller liknande)
-hellre stållänk än läderband
-begagnat fungerar, men lite knepigt då jag bor på Åland och därmed får lita på bilder och säljarens omdöme om skicket. Måste sätta mig på färjan över till Sthlm för att inspektera skicket själv...

Enkelt va...? ;) Förslag?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
tack för åsikter, givetvis får man inte mycket för $29.
Har tänkt börja använda klocka igen efter 10 år av endast mobilen som tidvisare, vill inte ha någon klocka som jag känner att jag behöver vara rädd om, en slit o släng funkar bra just nu..
Ingen som drar någon skräckhistoria i alla fall, så då kanske det blir en sån...

Om du menar huruvida den tål slit och släng så skulle jag säga nej. Troligen viker sig boetten för en smäll och glaset poppar ut. En mild smäll så lossnar visarna och index och ligger i en hög vid sexan.
 
Här... En Seiko med automatiskt urverk som du dessutom kan titta på genom baksidan av glas. Detta är en klocka som dessutom kan väcka ett klockintresse.

612 kr!!!!! Oslagbart!

http://www.creationwatches.com/prod...-jewels-snk391k1-snk391k-mens-watch-5932.html


image.jpg
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Håller med samtliga föregående talare. Satsa på något kul gammalt istället! seikon för 175 hos kaplans var väl inte fy skam?:)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag har oerhört svårt för när det på KS yttras nedlåtande eller elitistiska kommentarer i samband med att billigare klockor diskuteras (detta sker som tur är mycket sällan och kväses illa kvickt av andra härliga KS:are som sig bör). Vårt sammanlagda intresse sträcker sig över ett brett spektra av klockor över ett lika brett prisspektra och vi har högt i tak och rum för alla.
Med det sagt.. När vi diskuterar en ny (mode?)klocka för 30 USD kan jag banne mig inte undgå att tänka på andheg s numera bevingade ord..

"Har inget emot modeklockor, det fyller en funktion. Men jag skulle inte gå in på ostsnack.se och fråga om jag ska köpa färdigriven ost i påse."

Svar på frågan - ja, i min värld är det skräp. Tråden innehåller några kloka idéer om andra klockor för under tusenlappen som alldeles säkerligen vore ett bättre köp.
 
C

China

Guest
Funderar på att köpa en Cadence (http://cadencewatch.com/preorder/digby/digby-bensen)
Ska väl inte förvänta sig för mycket för $30... någon som har erfarenhet av Cadence? prisvärt eller bara skräp?

Du kommer förmodligen inte att bli besviken på en klocka från Cadence, då det är riktigt bra klockor till skillnad från vad som antyds av "förståsigpåare". Inga märkvärdiga men pålitliga och beprövade urverk, Cadence säljer pålitliga lågprisklockor helt enkelt. Tidigare så har man utmärkt sig med b.la en mycket prisvärd dykare för under $60, Cadence Buccaneer. Prisvärt i mina ögon, då många liknande modeller är bra mycket dyrare med ett annat varumärke på urtavlan.
 

12345678

Breitling
Lade ett bud på Seiko "sports 100" på Kaplans, räckte dock inte till och bestämde mig aldrig för att höja budet.. Kan ju dock fort konstatera att det där med att surfa runt på Kaplans och lägga lite ströbud här och där kan bli en farlig om än rolig hobby,,:) Dessa funderas det på just nu, om det inte blir en ny Seiko el likande i 600-700 kronors klassen..
kaplans_klockor.JPG
 

12345678

Breitling
Blev en Cadence till slut trots allt, kom med posten idag, får utvärdera den efter ett tag.
Första intrycket: ser helt ok ut, men lite större än jag tänkte mig när jag beställde...
 
Topp