• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Candino highlander sapphire

Skumbomb

Basic
Hej! Tyckte inte att jag hittade någon tråd om candino så jag skapar en ny. Försökt hitta en lucka under några dagar och plötsligt efter kaffet hos tjejens föräldrar dök tillfället just upp.

Anyways. Jag har grävt fram en klocka som jag fick av syrrans ex för säkert 10 år sedan och har under alla år trott att det var en skräpklocka. Så verkar det inte vara, den verkar ovanlig och speciell på något vis. Är det någon som har något att säga om den? Den har legat i en låda så batterierna är slut. Lite repig men inget på glaset vad jag sett.
Mvh Lars

Bilagor

• IMG_20171222_184759.jpg
    IMG_20171222_184759.jpg
    132.3 KB · Visningar: 178
Har hittat att verket är ETA 251.265 i alla fall. Du kan söka vidare från det. Ärligt talat minns jag inte att jag sett klockor med detta verk, var nog inte så vanliga.
https://www.google.se/search?q=ETA+251.265
Candino är inget skräp i sig utan ett "riktigt" märke, i nivå med Certina o Tissot från samma tid. Stoppa i ett batteri och se hur den går :)

Hej! Tyckte inte att jag hittade någon tråd om candino så jag skapar en ny. Försökt hitta en lucka under några dagar och plötsligt efter kaffet hos tjejens föräldrar dök tillfället just upp.

Anyways. Jag har grävt fram en klocka som jag fick av syrrans ex för säkert 10 år sedan och har under alla år trott att det var en skräpklocka. Så verkar det inte vara, den verkar ovanlig och speciell på något vis. Är det någon som har något att säga om den? Den har legat i en låda så batterierna är slut. Lite repig men inget på glaset vad jag sett.
Mvh Lars
Cool 90-talare? Påminner mig om Ayrton Sennas Tag Heuer ref S. 25706C

Tillbaka
Topp