• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Canon Ixus 150 fokuserar dåligt

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej !

Som en del säkert har sett så är mina bilder kvalitetsmässigt inte mycket att hurra för. Jag använder en förhållandevis enkel kamera, en Canon Ixus 150 som jag köpte i våras. Saken är att kameran jag hade innan (HP photosmart 717) tog mycket bättre bilder trots att den var minst tio år äldre. Den lade av i våras och är stendöd tyvärr...
Jag har försökt mig på att läsa den jävla instruktionsboken och fepplat hit och dit med inställningar men kamera eländet fokuserar helt enkelt röv-dåligt.

Utomhus i bra solsken är den ok faktiskt, men inomhusbilder med aningen sämre ljusförhållanden börjar den trilskas.
Finns det någon som vet om detta är ett vanligt problem med Ixus kameror, eller har något tips på hur jag möjligtvis kan ordna detta på egen hand innan jag krossar fanskapet med slägga ?
 
Topp