• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Caravelle 666 "devil diver"

MrAndersson

Silver
2-Faktor
Hej,
Säljer min fina Caravelle 666 aka "devil diver". Dessa var mycket populära bland amerikanska soldater under vietnamkriget. Klockan är från cirka 1970, märkningen på baksidan säger N0 vilket ska betyda tillverkning runt 1970. Klockan är i mycket fint skick och den går bra. Har mätt tidsavvikelse och den har fortat sig 1,3 min på 9 dygn vilket ger cirka 8sek/dygn som medel. Den är mycket len i uppdraget och enligt märkning i boettlock servad 2014.

Lite info om klockan
Boett: c:a 38mm i helstål. Boetten är i mycket bra skick med lite hairlines här och var. 20mm mellan bandhornen. Orginal C-märkt krona.

Bezel: mycket bra skick, finns dock ett märke vid 24 markeringen. Ring vridbar åt båda håll

Urverk: 17Jewels Japanskt urverk, en riktig arbetshäst som gör jobbet! Servad enligt märkning i boettlock 2014. Bilden på urverk tagen från säljannonsen på tradera där jag köpte klockan.

Tavla: Tavlan är i övergripande fint skick. Det finns några skavanker vid sekundermarkeringarna 56,57 och 4 där dessa inte syns. Lumen funkar fortfarande när den aktiveras så det kan betyda att tavla är relumad någon gång. Dock ej säkert.

Visare: Har patina och lumen lyser inte lika starkt. Härlig lollipop sekundvisare.

Länk: skickar med två länkar. Ena sitter på och är en helt ny Seikolänk som sitter som gjuten. Mycket lång och tar säkert upp till 20cm handled. Skickar även med vad som jag tror är orginal jubileelänk, den har dock 19mm ändlänkar. Kan slänga med det svarta bandet (enligt bild) vid smidig affär.

Pris 4200kr inkl rek frakt eller F2F i Stockholm. Betalning via Swish.

Åsså lite bilder
IMG_1389.JPG
IMG_1390.JPG
IMG_1391.JPG
IMG_1388.JPG
IMG_1387.JPG
IMG_1366.JPG IMG_1363.JPG IMG_1358.JPG IMG_1393.PNG IMG_1361.JPG IMG_1362.JPG
Returpolicy: ingen retur

Referenser finns i denna tråd: https://klocksnack.se/threads/mmartensson.27748/

Frågor mm tas via pm
Vill tacka KS för möjligheten att annonsera!

Tillbaka
Topp