• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Carl Mannheimer Urhandel - pålitlig?

Satriales

Basic
Ska eventuellt göra affär med Carl Mannheimer Urhandel. Karln verkar reko och professionell efter kontakt per mejl. Har någon gjort affärer med honom och kan i sådana fall dela med sig av sina erfarenhet(er)? Står inför mitt potentiellt första köp från en sk ”gråhandlare”

Tack!

• Like
Reactions: TiE
Alla hans bolag är i konkurs och han är skyldig handlare flera hundratusen på en ren blåsning.

Fråga honom vilket konto pengarna ska till så får du se hur seriös den här lallaren är.
1688414659878.png

Senaste bokslut 2016. Har han kört på via andra bolag sen dess eller momsfritt?

Jösses. Det borde ju vara spiken i kistan kan man tycka, men det kanske kommer nya bolag genom bulvaner...
Det vore ju intressant att ställa frågan om hur betalningsproceduren skulle se ut om man ville köpa klockan eftersom det inte verkar finnas något bolag för tillfället.

Inte för att de spelar någon roll nu längre men snubben är en skojare.
Han skulle köpa en klocka av mig och jag åkte 1,5h resa för att göra klart affären.
Han väljer att inte svara mig eller ta mina samtal för att 30 minuter efter utsatt tid meddelad att han hade fått tag på samma klocka fast 5-10k billigare om jag var villig gå ner i pris kunde han ta sig till Göteborg från Uddevalla.
Pajas som verkas dra till problem oavsett om det är i jobbet eller de privata.

Tillbaka
Topp