• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier värdering och information

Timmen

Omega
IMG_3782.JPG
Hej. Hjälper en vän att få reda på värdet och om någon vet något om denna Cartier. Det vi vet är att den är köpt tidigt 90-tal och är en Quartz klocka. Tacksam för all input jag kan få. Bet att här finns enormt mycket kunskap på forumet och hoppas att ni sitter inne med lite om denna:)
 

Kugghjul

Panerai
Har du skrivit fel i ämnesraden? Carrier? :)
Är det gulddoublé (vilket jag misstänker)? Står det plated eller plate eller liknande på klockan? Känns den guldtung? Har den guldstämplar?
 

Timmen

Omega
Hej Kugghjul, tyvärr blev ämnet fel.... Autocorrect. Det är tydligt att man ska göra inlägg ifrån datorna istället:). Tyvärr hittar jag inte var man ändrar ämnet.

Det är en Cartier. Bifogar en bild på baksidan, återkommer när jag känt på klockan och vikten.
 

Bilagor

  • Cartier-baksida.jpg
    Cartier-baksida.jpg
    20.7 KB · Visningar: 57

JohnDoe

Rolex
Jag googlade lite på "cartier vermeil quartz watch" så får man fram rätt många bilder på liknande modeller så man först o främst kan se om den är äkta. Nu har jag dålig koll på cartier men din baksida ser rätt lik ut äkta på andra bilder men det får nog någon med bättre koll bedöma. På din bild så står det tydligt att den är förgylld, dvs noll guldvärde. Värdet i övrigt är lite svårare. Det ligger ett gäng osålda i butik på kaplans för 3-4 tkr, bara kolla här http://www.kaplans.se/sv/sok?s=&e=it.8-0_b.7_t.s&ot=id_i&od=d_d
Tyvärr är det nog inte en "glödhet modell" så det är nog inte så lätt att få den såld till en vettig peng. Obs förutsätter ju att den är äkta.
 
Topp