• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Cartier calibre diver

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Äh vafasen, jag ångrade mig :(

OK, ytterligare en Cartier ur min modesta samling får vandra vidare, annat hägrar såklart men det är hemligt vad som lockar :)

Den här killen köpte jag för snart två år sen. Den har varit med mig på två Medelhavssemestrar och det är det faktiskt ingen annan klocka som någonsin varit och jag har hållit på med den här hobbyn sen tidigt 90-tal (sic).

Den är uttagen i Andorra den 30 december 2014 och jag köpte den från Icone watches i Barcelona 13 månader senare. Under förra årets semester lyckades jag dinga den mot muren i Carcassone och vid återkomsten till Sverige märkte jag att tavlan lossnat varför den fick ett tavelbyte och en fullservice (minus polering) genomförd av Cartier-geniet Tommy hos Nymans Västerås. Papper på det medföljer såklart. Jag kan dock inte se några framträdande märken som tyder på att den skulle varit med om excessivt våld mot stenmur annat än nån enstaka och knappt synbar skrap på bezeln. I övrigt kommer den fullset med en extra halv länkbit vilken jag köpte till för att få en bra passning för mig. Även gummibandet kommer med så wow (!) länk OCH gummi, vilken jäkla grej!

Inget extremt prut, ingen retur. Värdefrakt ingår men helst ser jag f2f i Stockholmstrakten. Jag finns i Västerort.

Bildkavalkad, därefter pris, OK?!
IMG_0041[1].JPG
IMG_0042[1].JPG
IMG_0043[1].JPG
IMG_0044[1].JPG
IMG_0045[1].JPG
IMG_0046[1].JPG
IMG_0047[1].JPG
IMG_0048[1].JPG
IMG_0049[1].JPG

Det tar emot att sälja, det är den absolut bästa dykare jag någonsin haft och jag kommer garanterat att äga en igen men ni vet hur det är när annat lockar....it's like drugs and sex liksom :(

Pris då.... Fullset, nyservad av AD, stållänk och gummiband. Går inte att slå det paketet så 45 tusingar inklusive värdefrakt eller leverans inom Stockholm med omnejd och med tyngdvikt på västra och norra delarna. En kan ju fasen inte åka till Västerhaninge och lämna den. Eller det kan jag väl iofs. Kanske.

Det här är en riktig lyxsportstål med attityd och savoir faire. Magisk kontrast mellan det svarta och vita. Sitter som gjuten ovanpå handleden (min är 17,5 cm).

/Kristofer
 
Senast ändrad:
Topp