• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Cartier, Must de Cartier 21

POO

Panerai
Pris
1999
Returpolicy
nej
Bilder Skickat
  1. Ja
c1.jpg
c2.jpg
c3.jpg

Dam Cartier i bruksskick som runs like a champ! Har efter nedan batterifix gått UA i ett par veckor.
Efter att klockan först annonserats som ej fungerande blev jag uppmärksammad på att batteriet är svårt att få rätt och hänvisad till denna länk:
https://anderstestarblog.wordpress.com/tag/cartier-81/
Efter lite pillande så går klockan och förefaller ticka på bra. Dock verkar själva bläcket som håller batteriet vara skadat, yttersta änden är avbruten, oklart hur detta påverkar möjligheterna till kontakt med batteriet i långa loppet men just nu går den som den ska.

Glaset som sitter på är monterat av mig med allt vad det innebär och det finns ett extra om det skulle behövas.
Som om inte detta skulle vara nog har två av de sex skruvarna som håller baklocket på plats försvunnit under resans gång (de är skitsmå!).
Förutom ovan beskrivna förhållanden låser inte låset perfekt. Som framgår av bilden så är låset tvådelat där den ena sidan låser med ett distinkt "snäpp" den andra mer segar fast. Skulle dock säga att det fungerar att använda. Verket är vad jag förstått ett ett Cartier 81 tillverkad av Piaget. Modellen på klockan tror jag heter "21". Kan tänka mig något "kul" i byte.
 
Senast ändrad:
Topp