• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Cartier Pasha kronograf 2113 [SISTA PRISBUMP!]

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Pris
29 000:-
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Cartier-familjen är lite för stor just nu. Dags att göra sig av med de som används minst, så denna Pasha får lämna. Älskar verkligen klockan, men den är lite för sportig för min stil. Detta är den snyggaste stål-Pashan om du frågar mig. Cartier släppte en uppdatering på denna Pasha under årets Watches and Wonders där de bland annat ökat storleken till 41mm. Det sägs att den första Pashan togs fram på beställning av Pashan av Marrakech och Gerald Genta gav den sina nuvarande former i mitten av 80-talet.

Klockan har en supergrym guilloche-tavla, safirglas, roterande bezel med 180 klick, glasbaksida och är i jättefint skick. Kommer på originallänk som är riktigt skön då den är rundare än den vanliga Cartier-stållänken. Passar handleder upp till 17,5 cm just nu, men två extra länkbitar medföljer. Som referens är min handled 17 cm. Klockans visare samt texten på bezeln är i marinblått och matchar perfekt med den skruvade kronan och knapparna. Riktigt härlig lume som lyser på bra. Klockan går som den ska, alla funktioner fungerar och inget servicebehov föreligger. (Nyligen servad enligt tidigare ägare, men finns inga papper på detta).

Modell: Cartier Pasha
Ref. nr: 2113
Diameter: 38 mm
Höjd: 11mm
År: 2001
Urverk: automatiskt caliber 205 (bygger på ett Frederic Piguet caliber 1185)
Gångreserv: 42h
Funktioner: Datum, timme, minut, sub-sekund, column wheel, kronograf
Lås: dubbelt viklås
Tillbehör: instruktionsbok, o-ifyllt cert med stämpel från svensk juvelerare, två extra länkbitar samt no-name inner- och ytterbox

Pris: Kaplans har en i sämre skick i butiken för 38 400:-. Sätter min till 29 000:- (tidigare 33 000 SEK, 31 500 SEK, 30 000 SEK)

Byte kan vara intressant. Testa mig.
Jag och klockan finns i Sundbyberg/Stockholm.
Ses F2F eller skickas mot förskottsbetalning om du har goda referenser här på Klocksnack.
Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/mazdak.76800/
Nedan bildkavalkad är från idag men fler bilder skickas på begäran.
IMG_5967.jpg
IMG_5968.jpg
IMG_5969.jpg
IMG_5970.jpg
IMG_5971.jpg
IMG_5972.jpg
IMG_5973.jpg
IMG_5974.jpg
IMG_5977.jpg


Nedan kommer lite inspirationsbilder jag tagit vid tidigare tillfällen.
IMG_5959.jpg
IMG_5960.jpg
IMG_5961.jpg
IMG_5962.jpg
IMG_5963.jpg
IMG_5964.jpg
IMG_5976.jpg
 

Bilagor

  • IMG_5975.jpg
    IMG_5975.jpg
    355.7 KB · Visningar: 223
  • IMG_5978.jpg
    IMG_5978.jpg
    417.2 KB · Visningar: 212
Senast ändrad:
Topp