• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Cartier Santos Carree, grå tavla

Pris
16500
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Cartier Santos Carré i stål guld med grå tavla säljes

Ålder: 80- 90- tal
Endast klocka samt två länkbitar
Ca -5s/dag
Finns annonsen kvar finns klockan kvar. Fler bilder och bättre beskrivning finns nedan.

8EB12ED6-C488-40F7-9B60-2F0C6F69BF07.jpeg


Utförande: Stål/guld med safir i kronan. Grå tavla märkt Cartier och Swiss samt "skruvad länk" (länk som kortas med skruv). Viklås med logga och låsfunktion i ett väl fungerande utförande. Det finns flera versioner på detta lås varav några har en annan konstruktion som låser dåligt, detta låser bra och är lätt att justera.

Ålder: Okänt, men utifrån det jag kunnat leta fram är den från sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Tips på hur man tar reda på mer noggrant uppskattas.

Skick: Fint och rent bruksskick över lag. Klockan har några dings på sidorna av boetten samt repor på glasringen i guld. Länken är i mycket gott skick och är fortfarande tight samt låset låser bra. Glaset är felfritt förutom en mikroskopisk prick över datumfönstret som endast syns under mycket starkt ljus, tavlan är felfri. Bilder gäller framför text för beskrivning av skick, fråga gärna efter specifika bilder. Servicehistorik okänd.

Verk: Automatiskt verk med bra gångreserv och tidshållning baserat på mina enkla mätningar. Jag har ställt klockan noggrant och gjort en kontroll efter 24 timmar med -5 sekunders tidsavvikelse. Jag garanterar inte tidshållningen då detta inte är proffessionellt uppmätt eller är ett verk med stor precission. Uppdatering: tidsavvikelser -20 sekunder på fyra dygn, dvs ca -5/dag.

Omfattning: Klockan kommer utan tillbehör, dock med två lösa länkbitar. Klockan passar idag en handled på 16,5cm och med två länkbitar till samt om man justerar ut låset i yttersta läget passar den även de största handlederna. Länken är lätt att justera med skruv.
IMG_2970.jpeg
IMG_2973.jpeg
IMG_2972.jpeg
IMG_2974.jpeg
IMG_2975.jpeg
IMG_2976.jpeg
IMG_2978.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp