• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad PB Cartier Santos Galbée ref. 2319

Pris
46 000 SEK
Returpolicy
Endast om klockan skickas och inte stämmer överens med beskrivningen
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Efter många om och men har jag beslutat att avyttra den mycket vackra klocka. Har sedan köp burit den totalt 10 dagar och varit mycket försiktig.


Info i korthet:
  • 29 x 41 mm (bärs större)
  • Automat (ETA)
  • Guilloché-tavla
  • Quick set-datum
  • Full service i juli 2024 (papper finns). Även servad av Cartier 2022. Passade på att fräscha upp den ytterligare nu under Cartiers gratisservice-kampanj, det var ingen "nödvändig service". Ingen polering gjordes nu 2024, däremot en lättare ytlig puts av glasringen. Klockan har troligtvis polerats någon gång under sin livstid – före Cartier-servicen 2022 som gjordes av andra ägaren, se mer under Proveniens. Formerna är dock välbevarade.
  • Papper (såld i Tyskland 2005), men tyvärr ingen låda
  • Cartier service-pouch
  • 22 länkbitar (inkl de två som fäster i boetten, exkl de två halvlänkarna som fäster i butterfly-spännet) + en extra länkbit. Lite för stor just nu för min handled på cirka 16,5 cm, bör med alla länkar passa upp till 17,5 cm

Skick: Mycket gott, bedöm på bilderna eller så ses vi F2F. Försöker gärna ta fler bilder men är ingen mästerfotograf. Några hairlines på vissa länkbitar, ytliga repor på glasringen (som sagt gjordes bara en lätt puts, ingen riktig polering) som jag försökt fånga på bild – men så få att de bara syns i visst ljus. Tavlan leker med ljuset på ett härligt sätt och skiftar mellan silver och nästan champagne.

Pris: 49 000 46 000

Referenser: relativt ny här på KS men några kanske känner igen mitt användarnamn från Cartier-tråden. Har endast gjort en affär på forumet (hittills!), men han kan vid förfrågan säkert intyga att allt gick bra till.

Eftersom jag är ny här tänker jag att F2F i centrala Stockholm är att föredra, men klockan kan självklart skickas. Har inget emot att låta potentiella seriösa spekulanter klämma och känna lite och få betänketid.

Byten: i så fall bara intresserad av en skarp, opolerad Cartier Santos Carrée i helstål, referens 2960.

Frågor? Hör av er!

Övrigt: Det här är min första annons och jag har försökt vara så utförlig jag kan. Har jag missat något eller är otydlig, ber jag ödmjukast om överseende – hör gärna av er med tips på hur man gör ett bättre annons!

Proveniens
Klockan togs enligt pappren ut i Heilbronn, Tyskland, år 2005. Jag är tredje ägaren, killen jag köpte klockan av köpte den av första ägaren. Klockan var då i oerhört bra skick och sparsamt använd. Säljaren jag köpte av fick kort efter inköp barn och använde sin gamla beater istället – klockan blev då liggande i ett resetui i en byrålåda. Första ägaren har troligtvis låtit klockan polerats försiktigt innan försäljning, men det gjordes inte i samband med att andra ägaren servade den hos Cartier 2022. Jag valde själv att serva klockan hos Cartier nu i juni 2024 – gjorde då utöver fullservice endast en lätt putsning av glasringen och fick nya visare.


Tack KS för ett otroligt forum, för annonsplatsen och för en rejäl introduktion till denna mycket roliga hobby!

/Erik


IMG_7103.jpeg
IMG_7106.jpeg
IMG_7107.jpeg
IMG_7110.jpeg
IMG_7109.jpeg
IMG_7108.jpeg
IMG_7111.jpeg
IMG_7113.jpeg
IMG_7102.jpeg
IMG_7101.jpeg
IMG_7121.jpeg
IMG_7120.jpeg
IMG_7122.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp