• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen Cartier Tank Louis 18k

Gary Coleman

Silver
2-Faktor
Pris
125k
Returpolicy
Ingen retur
Bilder Skickat
  1. Ja
Cartier Tank Louis ref 8810 på original grain de riz-länk. Solitt 18k i boett, länk och viklås. Inget snålt förgyllt här inte. Det är den klassiska storleken på 23x30 med quartz-verk, tillverkad sent 80-tal.

Klockan har varit hos Cartier i över ett halvårs tid där följande saker åtgärdats
  • Service
  • Tavelbyte där den nya behövde tillverkas från grunden
  • Byte av pin i viklåset
Till en kostnad av 11 150kr

Klockan har fått någon lättare polering (ej under tiden jag ägt den) men är i fint skick. Så vitt jag kan se är viklåset helt opolerat. Små swirls på boetten finns givetvis då det är en guldklocka.

Länken är i nuläget anpassad till en handled på upp till 16,5cm. (Se bild på glipan mellan arm och viklås. Min handled är 15,5-16cm och länken är alldeles för lång). Går att beställa fler länkbitar från Cartier vid behov.

Kommer med servicepouch. Dokument från arbetet hos Cartier finns digitalt (fick per mejl), tyvärr ej några papper i handen.

Motsvarande klocka på läder kostar idag 129k hos Cartier. Den större varianten har ett nypris på 144k. För er som gillar att jämföra med Chrono24… Vad jag kan finna så ligger den billigaste LC på rislänk ute för över 160k, vilket självfallet är ett klassiskt ”Chrono24-överpris”. https://chrono24.app/cartier/cartie...uhr--id27696787.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Swish i förskott. Inga byten och ingen retur. Ses F2F för endast själva överlämningen av klockan, dvs affären är redan klar (ingen träff för däcksparkande känn och kläm).

Pris: 125k

GG-tråd: https://klocksnack.se/threads/gary-coleman.114632/

IMG_4735.jpeg
IMG_4736.jpeg
IMG_4733.jpeg
IMG_4734.jpeg
IMG_4737.jpeg
IMG_4738.jpeg
IMG_4740.jpeg
IMG_4739.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka