• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier Tank Solo

nilo

Breitling
Funderar på att skaffa mig en Cartier Tank Solo som kostymalternativ. Modellen med quartz troligtvis. Någon som har erfarenheter av denna klocka och som vill dela med sig av dem?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har ingen personlig erfarenhet av denna modell men av Cartier i allmänhet, så jag säger kör! Kul och lite udda alternativ som har ett bra mycket större historiskt arv än vad gemene man känner till.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Helt rätt val i mina ögon. Haft den på armen flera gånger! Quartzmodellen gör sig bättre som kostymklocka än den automatiska, som är stor och platt. Du behöver en bred och platt handled för att bära upp den... Jag rekommenderar köp hos AD för den modellen. Inte många tusenlappar som skiljer mellan en från AD och Chrono24.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Inga erfarenheter av just Tank Solo.
Håller dock just nu på att bekanta mig med en Cartier Santos. Fick den i en bytesaffär för nån vecka sen. Mina spontana intryck är att det är en väldigt trevlig, balanserad klocka med fin finish. Och den blir, som Aurum skriver, än trevligare med den klockhistoria som finns kring Cartier. Och i mitt fall, just Santosen.

Det som återstår för mig är att se om jag kommer att komma överens med storleken på 29x29.
:)
image.jpg


God jakt!
 

Cullis

Breitling
Inga erfarenheter av just Tank Solo.
Håller dock just nu på att bekanta mig med en Cartier Santos. Fick den i en bytesaffär för nån vecka sen. Mina spontana intryck är att det är en väldigt trevlig, balanserad klocka med fin finish. Och den blir, som Aurum skriver, än trevligare med den klockhistoria som finns kring Cartier. Och i mitt fall, just Santosen.

Det som återstår för mig är att se om jag kommer att komma överens med storleken på 29x29.
:)
image.jpg


God jakt!

Jacob,
Har surfat en hel del på klocksnack – kul forum – och sparat till en bra klocka. Just nu är jag inne på en beggad Santos. Såg din fantastiska, och registrerade mig slutligen för att ställa några frågor.
Är det en så kallad Galbee? Vilket år är den i från? Är det kvarts eller automat? Vad kan ett liknande ex kosta?
Schysst om du har tid att svara! Vänligen.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Hej Cullis ! Välkommen till ett fantastiskt forum! :)

Cartier är inte alls nåt jag egentligen har koll på. Jag fick som sagt min i ett byte för bara nån vecka sen. Min är en quartz från 2011. Santos finns i en uppsjö av modeller och referenser. Om du söker hittar du säkert "din" modell. :)

Prisbilden på de här är minst sagt spretig. De verkar falla ganska hårt från nypris som ligger på dryga 30k. Du kan kolla här för att få en uppfattning om just min modell:
http://www.chrono24.se/cartier/sant...&searchexplain=false&sortorder=1&watchTypes=U

Notera att du får lägga på moms och avgifter (tänk ca +25-30%) på köp utanför EU. :)

Och håll utkik efter min på Köp&sälj här. Kommer jag inte överens med storleken snart åker den ut där. ;)
 

Cullis

Breitling
Tack för svar och välkomnande, Jacob. :) Har kollat en del på C24, och exakt som du säger – både referenser och priser känns svåra att få grepp om.
Ska hålla koll på köp/sälj framöver
Och skriva 20 inlägg så jag får lägga ett bud :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Tack för svar och välkomnande, Jacob. :) Har kollat en del på C24, och exakt som du säger – både referenser och priser känns svåra att få grepp om.
Ska hålla koll på köp/sälj framöver
Och skriva 20 inlägg så jag får lägga ett bud :)

Det är en djungel. Jag försöker ju precis lära mig själv om Cartier så jag förstår problemet. :)

Svara på annonser behöver du inte. Skicka bara ett PM. Klicka på den användare du vill prata privat med och klicka på starta en konversation. :)
 

nilo

Breitling
Tack för feedbacken, ska definitivt prova Tanken nästa gång jag är i närheten av en återförsäljare!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tycker faktiskt Santos är en mycket snygg modell. Ska definitivt hålla utkik efter den Jacob, skulle du flippa den :)
 

Fred72

Cartier
Har ingen erfarenhet av Cartier, förutom att jag provat några modeller hos Rob.
Tycker att Tank Solo XL är riktigt fin.
Lycka till.
//freddan
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tanken är trevlig men som sagt, den bärs rätt stort. Jag har 18.5cm-19cm handleder och jag tycker den är max på mig (tank solo xl)
12r.JPG
 
Topp