• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Någon som vet var man kan köpa 16 millimeters mesh-band av åtminstone hyfsad kvalitet? Tjejen är sugen på att testa på sin tank solarbeat, vilket såklart måste uppmuntras, men när jag sökt runt hittar jag mest typ Triwa och liknande i den storleken. Bild snodd från nätet för inspiration.

1768851782967.jpeg

Någon som vet var man kan köpa 16 millimeters mesh-band av åtminstone hyfsad kvalitet? Tjejen är sugen på att testa på sin tank solarbeat, vilket såklart måste uppmuntras, men när jag sökt runt hittar jag mest typ Triwa och liknande i den storleken. Bild snodd från nätet för inspiration.

1768851782967.jpeg

Länken på bilden brukar kallas för ”rislänken” eller grains de riz och jag har aldrig sett en i stål. Mesh kommer inte ge samma look men är lättare att hitta i stål förstås.

1768851782967.jpeg
Forstner Komfit på Cartier brukar bli snyggt tycker jag!

Tack för tips. Modellen du länkade såg lite grov ut men deras beads of rice-variant kan absolut vara ett alternativ!

Vad fick du ge ish?

Har sett såna sjuka prisskillnader internationellt. (Letar efter en till som damen ska få.)

Allt från 24k-55k Watch only. Förvisso på chrono24 etc men. Samtliga 90-talare och quartzare, precis som jag har.
Köpte den här på köp och sälj förra veckan så gav mindre än de ligger för internationellt.

Tycker annars dem har blivit lite svåra att hitta efter de stack i pris!

Var över i byen igår och hämtade ut Minin som varit på service. Den var oljetorr och började gå tokigt så det blev helservice. Kul när quartzverken går att serva och inte behöver bytas.
IMG_3994.jpeg

Solon fick sig en funktionstest, grönt ljus på det.

Hiss till Cartier Boutique i Köpenhamn, trevligt ställe varje gång.

Tog ett tag för länken att komma men nu på plats, justerad och klar. Blev bra tycker jag och hon är nöjd vilket ju är det viktigaste.

IMG_0874.jpeg

Tillbaka
Topp