Nono, proffskamera
Vilken kamera använder du? Bokeh ser artificiell ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nono, proffskamera
Snyggt!Nono, proffskamera
Den är så bra med borstad ringLuftar min gamla 2961 lagom till vårsolens ankomst.![]()
Sony A7IV + Sigma 20-200. Bilden är tagen med 200 mm zoom på en meters avstånd (största bländare). Då blir det extrem soft bokeh. Klockan ligger på min iPad så därav reflektionen.Vilken kamera använder du? Bokeh ser artificiell ut.
![]()
Extremt nöjd! Det är inte varje gång som en klocka man köpt känns helt, no pun intended, klockren direkt, men det här var 100 % kärlek. Tack @aleks för all hjälp att hitta denna!
Ja, sannerligen svårt att hitta en designbrist på denna klockaDen snyggaste Santos som har gjorts.
Länken som flyter över i boetten är något av det bästa som har formgivits i klockvärlden.
Det tog Cartier några år att komma dit, men där satt den.
Fantastiskt formspråk.
Medium?![]()
Extremt nöjd! Det är inte varje gång som en klocka man köpt känns helt, no pun intended, klockren direkt, men det här var 100 % kärlek. Tack @aleks för all hjälp att hitta denna!
Ja, Large har datum.Medium?
Si senor!Medium?
Aldrig testat en Santos eller?Den snyggaste Santos som har gjorts.
Länken som flyter över i boetten är något av det bästa som har formgivits i klockvärlden.
Det tog Cartier några år att komma dit, men där satt den.
Fantastiskt formspråk.
Aldrig testat en Santos eller?
Ja, lite fel av mig. En verkar du ha testat, men fler? Santos 100 var nog sämst men sen kommer den nuvarande. Dåliga proportioner på längd jämte bredd. Annars håller jag med om att glasringsdesignen är lite intressant.Du menar en äldre Santos?
Den nya har jag haft några år.
Ja, lite fel av mig. En verkar du ha testat, men fler? Santos 100 var nog sämst men sen kommer den nuvarande. Dåliga proportioner på längd jämte bredd. Annars håller jag med om att glasringsdesignen är lite intressant.
Tar några år att glömma detta.Där är vi absolut inte överens. Proportionerna är perfekta. Men som jag skrev tidigare:
Det tog några år att åstadkomma detta.
Tar några år att glömma detta.
En Santos ska inte dominera handleden utan snarare komplettera den. Skall inte vara några bankrånarur. Tyvärr få armbandsursmodeller som blivit visuellt behagligare med åren.
Har nog också lite svårt att förstå din åsikt här. Äldre Santos de Cartier är lite för avlånga i lugg i förhållande till urtavla, där tycker jag att proportionerna tyvärr inte är helt optimala. Urtavlan ser ihopmosad/klämd ut. Men smaken är som baken.Tar några år att glömma detta.
En Santos ska inte dominera handleden utan snarare komplettera den. Skall inte vara några bankrånarur. Tyvärr få armbandsursmodeller som blivit visuellt behagligare med åren.
Handlar om elegans. Har du testat de äldre?Har nog också lite svårt att förstå din åsikt här. Äldre Santos de Cartier är lite för avlånga i lugg i förhållande till urtavla, där tycker jag att proportionerna tyvärr inte är helt optimala. Urtavlan ser ihopmosad/klämd ut. Men smaken är som baken.
Ja det har jag och exakt, handlar om elegans, bara att du missförstått detHandlar om elegans. Har du testat de äldre?
Har själv testat många olika ur och ser samma tendens på andra klockor. När bandhornen blir för veka, tunna eller korta blir det knas. Samma om glasringarna/boetterna blir för tunna utanför tavlan. En modern sjukdom. Kan även bli problematiskt om tavlan är mycket bredare än länken. Blir snabbt effekten av att man limmat på en kub på ett armband.
Rent generellt väljer man ju modell utefter måttet bandhornspets till bandhornspets. Då blir nya väldigt bred, bankrånarbred. Tar över handleden.
Carre, Galbee och Panthere?Ja det har jag och exakt, handlar om elegans, bara att du missförstått det![]()
Trams, medium har knappast bankrånarproportioner, dina preferenser är märkliga. Large däremot håller jag med att det drar lite åt det hållet.Tar några år att glömma detta.
Märkliga eller tidlösa? Medium och large är ju samma klocka i olika storlekar? Bankrånarform.Trams, medium har knappast bankrånarproportioner, dina preferenser är märkliga. Large däremot håller jag med att det drar lite åt det hållet.
Sedan är nya Santos ganska ordentlig kommersiell framgång för Cartier, så de är nog rätt glada själva att de glömt de gamla modellerna. Hade nog inte gått så bra försäljningsmässigt om de fortsatt med sina gamla ETA klockor
Nu misstolkar du grovt, jag menar att tiden där äldre Santos sålde bra är förbi, krävs mer idag och bra att Cartier steppat uppMärkliga eller tidlösa? Medium och large är ju samma klocka i olika storlekar? Bankrånarform.
Du menar att de äldre Santos inte sålde bra? Hehe…
Äldre säljer dålig för att de inte säljs nya längre eller för att de konstruerades på 70-talet? Nu har du helt tappat mig.Nu misstolkar du grovt, jag menar att tiden där äldre Santos sålde bra är förbi, krävs mer idag och bra att Cartier steppat upp
För att klockpreferenser ändras över tid och den stora majoriteten kunder idag föredrar lite större klockor och modernare design. Cartier klockförsäljning hade ju knappast gått runtom man fokuserat på att tillverka ur för en mycket snäv kundkrets på klockforum, inte svårare än såÄldre säljer dålig för att de inte säljs nya längre eller för att de konstruerades på 70-talet? Nu har du helt tappat mig.