Passar din handled grymt bra!Provade dessa idag
Medium passar bäst tror jag för min 16.5cm handled
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Passar din handled grymt bra!Provade dessa idag
Medium passar bäst tror jag för min 16.5cm handled
![]()
![]()
Kör! Vinrött är fint till guld som du skriver. Men jag skulle låta sy upp någon annanstans är Cartier, det finns bättre och mer prisvärda.Vad säger panelen, olagligt att som brudgum ha olika färger på skor och läderbandet på klockan? Hade velat ha ett måttsydd band från Cartier på min Louis i färgen vinrött, tänker att det matchar fint med gulguld men potentiellt clashar illa med övrig klädsel..
Tycker du gott kan bestämma själv vad du har för band på din klocka ifall det är du som gifter dig.Vad säger panelen, olagligt att som brudgum ha olika färger på skor och läderbandet på klockan? Hade velat ha ett måttsydd band från Cartier på min Louis i färgen vinrött, tänker att det matchar fint med gulguld men potentiellt clashar illa med övrig klädsel..
Funderar på att få det gjort hos dem då jag har viklåset i guld som ej går att justera längden på i efterhand.. Tänker att det kanske är värt att pynta upp för att säkerställa bandlängderna så de passar mig för att sedan enklare beställa från andra tillverkare! Osäker hur jag annars mäter själv för att det ska bli rättKör! Vinrött är fint till guld som du skriver. Men jag skulle låta sy upp någon annanstans är Cartier, det finns bättre och mer prisvärda.
Det jag försökt göra men lyckas inte komma till ett beslut! Lutar mot att mixa färgen och hålla det lite mer ”vintage”-inspirerat på bandetTycker du gott kan bestämma själv vad du har för band på din klocka ifall det är du som gifter dig.
Funderar på att få det gjort hos dem då jag har viklåset i guld som ej går att justera längden på i efterhand.. Tänker att det kanske är värt att pynta upp för att säkerställa bandlängderna så de passar mig för att sedan enklare beställa från andra tillverkare! Osäker hur jag annars mäter själv för att det ska bli rätt
Det jag försökt göra men lyckas inte komma till ett beslut! Lutar mot att mixa färgen och hålla det lite mer ”vintage”-inspirerat på bandet![]()
Helt klart ditt band som gjorde att jag fick upp ögonen för färgen!Var bara medveten om att Cartiers läderband är ganska styva så det tar lite tid att få till formen. Valde vinrött alligator till min Louis. Tycker det funkar till det mesta.
![]()
![]()
Sant! Tycker den uppfattas betydligt större utan att den blir för klumpigInte på mina taniga handleder. Där sitter den perfekt. Men — det är en bra design, ganska långa bandhorn, väl integrerad länk. Svårt att få nog av Santos.
Mycket!Ändå en bra sommarklocka.
![]()
/B
slutar aldrig tycka dessa är riktigt grymma!Ändå en bra sommarklocka.
![]()
/B
Är 4400 EUR ett bra pris för en Santos Galbée 1566 från 94, full set och servad av Cartier till toppskick? Har tyvärr ingen bild men det är med denna urtavla:
Såg den själv i butiken, såg väldigt fin ut och supertight länk, okulärt som ny med vassa poleringar och bra form.Om Cartier utförde en polering skulle jag rekommendera be om högupplösta bilder först. Toppskick kan innebära fulpolerad.