• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Carrée ute på restaurang i Graz.
1322F89D-1025-411C-BB10-96DCE780C1A7.jpeg
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Från och med vilket år är låset integrerat på Santos-länken?

Vad tycker ni om dolt vs. synligt lås på Santosen?
 
Senast ändrad:

Cedergren

Breitling
Ha-begäret efter en Santos är oroväckande påtagligt och jag vet inte om jag orkar vänta tills det kommer ut någon här på KS...
Jag har fått upp ögonen för en Gablée 2319 som finns i Spanien på CH24. Har ingen erfarenhet av att beställa ifrån CH24 så tänkte vända mig till er för att höra om det är någonting speciellt jag bör ha i åtanke innan jag klickar hem den?

Trevlig söndag på er!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ha-begäret efter en Santos är oroväckande påtagligt och jag vet inte om jag orkar vänta tills det kommer ut någon här på KS...
Jag har fått upp ögonen för en Gablée 2319 som finns i Spanien på CH24. Har ingen erfarenhet av att beställa ifrån CH24 så tänkte vända mig till er för att höra om det är någonting speciellt jag bör ha i åtanke innan jag klickar hem den?

Trevlig söndag på er!
Nä, det är väl som alltid, googla säljaren. Har han gott betyg, garanti, retur rätt, mm? Lycka till!
 

Drencrom

Omega
Hej vänner!

Funderar på att klippa denna då skicket verkar ok med box och originalhandlingar samt inte allt för gammal. https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-29mm--id11279124.htm

Nu till min fråga, inget ref nr på baksidan? Vad tycker ni om priset för det skicket? Säljaren säger att den är lätt polerad för att få bort hairlines samt att urverket är genomgånget med rengöring och ny olja.

Hoppas få posta en bild på en Santos i denna tråd snart :)

Edit: fick svar från säljare att serienummer finns men borttaget med photoshop
 
Senast ändrad:

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hej vänner!

Funderar på att klippa denna då skicket verkar ok med box och originalhandlingar samt inte allt för gammal. https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-29mm--id11279124.htm

Nu till min fråga, inget ref nr på baksidan? Vad tycker ni om priset för det skicket? Säljaren säger att den är lätt polerad för att få bort hairlines samt att urverket är genomgånget med rengöring och ny olja.

Hoppas få posta en bild på en Santos i denna tråd snart :)
Tycker dryga 27' är för dyrt.
 

Drencrom

Omega
Hej vänner!

Funderar på att klippa denna då skicket verkar ok med box och originalhandlingar samt inte allt för gammal. https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-29mm--id11279124.htm

Nu till min fråga, inget ref nr på baksidan? Vad tycker ni om priset för det skicket? Säljaren säger att den är lätt polerad för att få bort hairlines samt att urverket är genomgånget med rengöring och ny olja.

Hoppas få posta en bild på en Santos i denna tråd snart :)
Tycker helt enkelt att 27 är för dyrt, ska gå att hitta billigare. En i bättre skick gick för 17.5' för en månads sen på KS. https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbée-lm-29x29.115407/
Det refet tillverkades vad jag vet mellan 2000 och 2009 så att den är uttagen 2012 känns ju föga troligt, vilket också är problemet med beg när det inte finns originalhandlingar. Jag har ingen lust att köpa en klocka utan historik då man inte kan dra några slutsatser alls om skick på urverk, polering samt att priset blir lägre om den säljs. Sedan var väl inte skicket på den där mint om vi säger så.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Det refet tillverkades vad jag vet mellan 2000 och 2009 så att den är uttagen 2012 känns ju föga troligt, vilket också är problemet med beg när det inte finns originalhandlingar. Jag har ingen lust att köpa en klocka utan historik då man inte kan dra några slutsatser alls om skick på urverk, polering samt att priset blir lägre om den säljs. Sedan var väl inte skicket på den där mint om vi säger så.
Ser det inte alls som orimligt att den skulle kunna vara utplockad 2012. Själv prioriterar jag skick framför originalhandlingar när det gäller äldre klockor. Nu är jag ingen expert på att bedöma galbee men jag tycker skicket var bättre på denna än på den du länkade för 27.
 
Senast ändrad:

Drencrom

Omega
Ser det inte alls som orimligt att den skulle kunna vara utplockad 2012. Själv prioriterar jag skick framför originalhandlingar när det gäller äldre klockor. Nu är jag ingen expert på att bedöma galbee men jag tycker skicket var bättre på denna än på den du länkade för 27.
Jag uppskattar din input, vad gäller beg så får man räkna in servicekostnaden om det inte framgår tydligt när det senast är gjort, och då syftar jag på andra beg till salu just nu på ex chrono24. Att den där såldes billigt på forumet nyligen säger inte heller att det är referenspriset att gå efter, då kan man få vänta länge innan man hittar något liknande!
 

TJ Mackey

Omega
Det refet tillverkades vad jag vet mellan 2000 och 2009 så att den är uttagen 2012 känns ju föga troligt, vilket också är problemet med beg när det inte finns originalhandlingar. Jag har ingen lust att köpa en klocka utan historik då man inte kan dra några slutsatser alls om skick på urverk, polering samt att priset blir lägre om den säljs. Sedan var väl inte skicket på den där mint om vi säger så.
Nu frågade du faktiskt om forummedlemmars råd om den klockan du länkade. Indirekt så var @bernoulli ’s åsikt efterfrågad? Känns trist att börja argumentera. Du har ju uppenbarligen redan bestämt dig. Hoppas du blir nöjd med galbeen.
 

Drencrom

Omega
Nu frågade du faktiskt om forummedlemmars råd om den klockan du länkade. Indirekt så var @bernoulli ’s åsikt efterfrågad? Känns trist att börja argumentera. Du har ju uppenbarligen redan bestämt dig. Hoppas du blir nöjd med galbeen.
Jag frågade om åsikt, inte råd, och jag tackade för hans input, basta. Jag har inte bestämt mig, utan jag lägger saker i vågskålen för mitt beslut.
 
Topp