• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Välkommen! Du har varit efterlängtad!
E44EC42E-3D21-4FA9-8B5E-CE774A5805B6.jpeg

/B
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har köpt band från Cartier och hur lång tid tog leveransen? Jag beställde ett band i samband med att jag köpte min Santos och det har ännu inte kommit. Visst att Europa har mycket stängt juli/augusti men nu är det snart mitten av oktober. Väntar på återkoppling från Nymans i ärendet men är lite fundersam på andras erfarenheter.
 

newk15

Cartier
Är det någon som har köpt band från Cartier och hur lång tid tog leveransen? Jag beställde ett band i samband med att jag köpte min Santos och det har ännu inte kommit. Visst att Europa har mycket stängt juli/augusti men nu är det snart mitten av oktober. Väntar på återkoppling från Nymans i ärendet men är lite fundersam på andras erfarenheter.
Yes, det tog ungefär 2 månader för frugans band med spänne. Beställde i juli och fick det i september, dock i Cartierbutiken.
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Yes, det tog ungefär 2 månader för frugans band med spänne. Beställde i juli och fick det i september, dock i Cartierbutiken.
Då är det inte så tokigt än för min del. Jag har förstått att det är en del strul generellt i logistikbranchen just nu och sen är ju fransmännen på semester i augusti så det spär väl på tiden.

Bara att vänta...
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Inte illa. Den där är riktigt trevlig. Hur upplever du det smala bandet? Något man vänjer sig vid?
Tack.
Jo, det är rätt smalt får man nog säga. Känns smalt, men ok för mig. Det är rätt slitet så när jag skaffar nytt ska jag eventuellt se över möjligheterna att ha ett lite bredare som på de nyare varianterna. Vi får se hur det känns när jag haft den ett tag.

/B
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack.
Jo, det är rätt smalt får man nog säga. Känns smalt, men ok för mig. Det är rätt slitet så när jag skaffar nytt ska jag eventuellt se över möjligheterna att ha ett lite bredare som på de nyare varianterna. Vi får se hur det känns när jag haft den ett tag.

/B
Tycker det ser jättemärkligt ut med ett band som är bredare än mellan bandhornen, men iom att de gör så själva finns det många som tycker det är ok.
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Väldigt intressant hur två så olika klockor ändå kan vara så lika och samtidigt så olika. Måtten är nästan samma men de bärs helt olika. Utseendet är så olika men känns ändå som att de är lika när jag använder dem.

452737C3-D419-411A-BF18-8A6B8D64A751.jpeg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Tycker det ser jättemärkligt ut med ett band som är bredare än mellan bandhornen, men iom att de gör så själva finns det många som tycker det är ok.
Jag har faktiskt inte mer än noterat det. Om jag, efter ett tags användande, känner att bandet är för smalt skulle jag titta mer på det. Men det är troligen bättre med samma bredd som mellan bandhornen. Sen finns ju frågan om avsmalnande.

/B
 

AMG

Breitling
Hej. Vad tycker folket om Santos de Cartier Skeleton WHSA0008 Rose Gold? Är det något att hänga i granen eller. Tycker den är riktigt läcker.

Generelt gillar jag inte Cartiers andra klockor speciellt mycket. Men denna faller mig väldigt fint i smaken.

Hur tror ni framtiden ser ut för den från ett affärsperspektiv för övrigt? Kan den stiga något mer i pris tro?
skeletonen.jpg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej. Vad tycker folket om Santos de Cartier Skeleton WHSA0008 Rose Gold? Är det något att hänga i granen eller. Tycker den är riktigt läcker.

Generelt gillar jag inte Cartiers andra klockor speciellt mycket. Men denna faller mig väldigt fint i smaken.

Hur tror ni framtiden ser ut för den från ett affärsperspektiv för övrigt? Kan den stiga något mer i pris tro?
skeletonen.jpg
Den är härlig på väldigt många sätt, väldigt tidstypisk. Men om du vill att pengarna ska växa rekommenderar jag Skistar-aktier.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej. Vad tycker folket om Santos de Cartier Skeleton WHSA0008 Rose Gold? Är det något att hänga i granen eller. Tycker den är riktigt läcker.

Generelt gillar jag inte Cartiers andra klockor speciellt mycket. Men denna faller mig väldigt fint i smaken.

Hur tror ni framtiden ser ut för den från ett affärsperspektiv för övrigt? Kan den stiga något mer i pris tro?
skeletonen.jpg
Den är härlig på väldigt många sätt, väldigt tidstypisk. Men om du vill att pengarna ska växa rekommenderar jag Skistar-aktier.
Instämmer med @Gäspande_Skorpan ! Grym klocka men skulle aldrig och kommer aldrig att se dem som finansiella investeringar. Vill du den och har pengarna go for it!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hej. Vad tycker folket om Santos de Cartier Skeleton WHSA0008 Rose Gold? Är det något att hänga i granen eller. Tycker den är riktigt läcker.

Generelt gillar jag inte Cartiers andra klockor speciellt mycket. Men denna faller mig väldigt fint i smaken.

Hur tror ni framtiden ser ut för den från ett affärsperspektiv för övrigt? Kan den stiga något mer i pris tro?
skeletonen.jpg
Fina grejer om än kanske lite otydlig
 
  • Like
Reactions: AMG

johpe

Panerai
2-Faktor
Hej. Vad tycker folket om Santos de Cartier Skeleton WHSA0008 Rose Gold? Är det något att hänga i granen eller. Tycker den är riktigt läcker.

Generelt gillar jag inte Cartiers andra klockor speciellt mycket. Men denna faller mig väldigt fint i smaken.

Hur tror ni framtiden ser ut för den från ett affärsperspektiv för övrigt? Kan den stiga något mer i pris tro?
skeletonen.jpg
Som många andra sagt; As snygg!! Köööp! Men jag tror heller inte det är ngn fantastisk investering (om inte zombie apokalypsen kommer o man måste betala med guld).
 
  • Like
Reactions: AMG

HM80

Cartier
Hej. Vad tycker folket om Santos de Cartier Skeleton WHSA0008 Rose Gold? Är det något att hänga i granen eller. Tycker den är riktigt läcker.

Generelt gillar jag inte Cartiers andra klockor speciellt mycket. Men denna faller mig väldigt fint i smaken.

Hur tror ni framtiden ser ut för den från ett affärsperspektiv för övrigt? Kan den stiga något mer i pris tro?
skeletonen.jpg

ser fin ut, vad är måtten? för slapp för att kolla själv :)
 
Topp