• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

martaSM30

Audemars
Nytt in!
21F5521D-96D4-4BF3-AA03-B2A2D7BD852B.jpeg

Sport-stål från 1984; Santos-Vendome.
Är riktigt förtjust i designen och hur den sitter på handleden:)
Grymt bra kombo av guld och stål
632ECED4-079B-4F8A-944A-C4D1F146437A.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Efter en snabb runda på C24 så uppstår så klart frågan; ska glasringen vara borstad eller blank? (I originalutförande, eller har det till o med varit olika baserat på release-år?)
Den ska vara borstad på den plana ytan och de rundade kanterna ska vara polerad. Du kan ana att mina rundade kanter varit polerade. Är riktigt snygg kombo av borstat och polerat👌🏼
6834590D-2881-4833-BEF9-A81535506196.jpeg
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Ja det har jag förstått. Men inte det jag undrade :)
Sorry missförstod frågan :)

Vad jag läst mig till är det Cartiers egna och att Vigneron tror att tekniken kommer integreras i fler Cartier modeller framåt. Skulle inte förvåna om Must Solar blir benchmark och beroende på efterfrågan kan nog tekniken anammas på något sätt hos övriga Richemont märken.
 

Edvin_00

Omega
Tjena!
Jag har en fråga till er som äger en Cartier Tank Louis. Estetiskt så är detta en av mina absoluta favoritklockor som jag någon gång i livet har som mål att äga. Just nu sparar jag pengar till en klocka som jag ska köpa till mig själv när jag tar examen från universitetet om ett antal år. Jag är kluven om jag ska köpa en tank då jag inte vet hur ofta jag kommer använda den till vardags då den är lite mer dressig och lutar kanske mer åt att köpa en omega seamaster eller speedmaster eller liknande. Vad är era erfarenheter, kommer den ofta till användning eller blir den ofta liggande till förmån för mer "vardagliga" klockor?
 

johnz

Rolex
Har nyligen köpt en vintage tank och beställt en ny Must. Har ni tips på var man kan köpa band till en rimlig kostnad och leveranstid?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tjena!
Jag har en fråga till er som äger en Cartier Tank Louis. Estetiskt så är detta en av mina absoluta favoritklockor som jag någon gång i livet har som mål att äga. Just nu sparar jag pengar till en klocka som jag ska köpa till mig själv när jag tar examen från universitetet om ett antal år. Jag är kluven om jag ska köpa en tank då jag inte vet hur ofta jag kommer använda den till vardags då den är lite mer dressig och lutar kanske mer åt att köpa en omega seamaster eller speedmaster eller liknande. Vad är era erfarenheter, kommer den ofta till användning eller blir den ofta liggande till förmån för mer "vardagliga" klockor?
Jag skulle köpt en som kan klara av lite mer vatten och som är mer tålig. Fundera dock vad du vill och hur du vill använda dem? Jag kör nu en enklare fotoserie på mitt instaflöde mellan BB58 och Cartier Tank Must. Kolla gärna in på @Deskdiversthlm på instagram.
Vill inte gå för OT, men det är helt klart värt att ha två olika klockor som kan komplettera varandra.
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Tjena!
Jag har en fråga till er som äger en Cartier Tank Louis. Estetiskt så är detta en av mina absoluta favoritklockor som jag någon gång i livet har som mål att äga. Just nu sparar jag pengar till en klocka som jag ska köpa till mig själv när jag tar examen från universitetet om ett antal år. Jag är kluven om jag ska köpa en tank då jag inte vet hur ofta jag kommer använda den till vardags då den är lite mer dressig och lutar kanske mer åt att köpa en omega seamaster eller speedmaster eller liknande. Vad är era erfarenheter, kommer den ofta till användning eller blir den ofta liggande till förmån för mer "vardagliga" klockor?
Tja!
Jag äger en Cartier tank Must (pläterad guld vintage). Är också student, men har väl en mer dressad stil än många andra. Jag använder min tank till allt möjligt från kostym, skjorta, piké till jeans och tisha. Skulle förvisso kanske inte använda den till hoodie, men det är väl snarare en stilfråga. Hursomhelst, diggar man klockan så tycker jag att man även hittar många tillfällen att använda den, men självklart spelar väl ens klädstil även lite roll.
 

CarlFilip

Breitling
Tjena!
Jag har en fråga till er som äger en Cartier Tank Louis. Estetiskt så är detta en av mina absoluta favoritklockor som jag någon gång i livet har som mål att äga. Just nu sparar jag pengar till en klocka som jag ska köpa till mig själv när jag tar examen från universitetet om ett antal år. Jag är kluven om jag ska köpa en tank då jag inte vet hur ofta jag kommer använda den till vardags då den är lite mer dressig och lutar kanske mer åt att köpa en omega seamaster eller speedmaster eller liknande. Vad är era erfarenheter, kommer den ofta till användning eller blir den ofta liggande till förmån för mer "vardagliga" klockor?
Jag har en must och rockar den så ofta jag bara kan. Personligen så tycker jag att den är som snyggast när man den till mer casual kläder.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Rekar lite 30 års- och examenspresent till mig själv så kilade förbi boutiquen och provade Small respektive Large. Frågan är ju bara….

Hade gärna sett något mellanting då jag tycker Large upplevdes lite ”stor” för vad den är.. & Small saknade också något.. Kluven kluven..

För dom nyfikna är bandbredden 16 resp. 19mm
0D7F5B97-B724-4BAE-A682-ADAEE8FD662D.jpeg
30C29B49-289C-47CD-A152-6F10C8D4995B.jpeg

44FA2C35-C74D-435F-AD0D-CCEB5A0C1914.jpeg
 
Topp