• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade precis en sån tanke. Däremot får jag det inte att lira när man ser bilder på helstålsutförandet med mesh (jmf med guld). Några lånade bilder från nätet, vad säger ni? Hade ju varit en kul allround sommarlänk som komplement till läder.

76C1DCE2-1D55-466F-B765-FDC864ABD70A.jpeg
55EE1381-B20A-45B0-A1A0-033EF0CF5CB8.jpeg
Är väl ok, men detta är ju den enklaste/billigaste typen av länk också
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Går det att pruta på Cartier klockor, eller är Cartier / Nymans stenhårda? 🥲

Hos Cartier är det nog kört. Jag försökte köpa flera för bättre pris men nej. (Stål)

Någon annan kanske har lyckats bättre än mig men det är min erfarenhet.

Tror ni det fungerar att få rabatt på NK? Inte dykt upp en Large till salu än här, så vet ej hur länge till jag orkar vänta. 😅
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Just därför jag tänkte välja NK, men skulle ej skada om man fick några avdragna procent. ;)

Verkar som att den på länk är extra sällsynt. Hittar inte ens några gamla annonser här.
Är också tveksam till NK. Vette fasiken om det inte är festligare med ett glas fredagsbubbel på Nymans då eller typ en travel pouch från Cartier än poäng på NK? 😉 Köpte en Omega där för riktigt länge sedan och det var en ganska anonym upplevelse.
 

Amisuh

Omega
Just därför jag tänkte välja NK, men skulle ej skada om man fick några avdragna procent. ;)

Verkar som att den på länk är extra sällsynt. Hittar inte ens några gamla annonser här.
Köpte en tank till frugan 2020 då NK hade 10% på klockavdelningen. Den fanns inte inne utan beställdes med rabatt, så jag tänker att det inte borde vara helt omöjligt om man pratar med rätt säljare. Kan vara värt ett försök i alla fall
 

Jakob Häll

Cartier
Ställer en fråga som kanske ställs typ 100 gånger förr. Men hur ska man tänka med storlekarna på nya Santos? Hört att de bärs större än måtten. Hur stort bärs en medel modell? Som en 38mm? Större, mindre?
 

DukeNukem

Omega
Ställer en fråga som kanske ställs typ 100 gånger förr. Men hur ska man tänka med storlekarna på nya Santos? Hört att de bärs större än måtten. Hur stort bärs en medel modell? Som en 38mm? Större, mindre?

Här kommer en bild av Santos medium tillsammans med DJ36 och Zenith 38 mm. Jag har haft Santos Large tidigare och den upplevdes som väldigt stor på min 17 cm handled. Sorry för kass bild och att klockorna inte är ställda :sorry:

jämförelse.jpg
 

miramogge

Omega
2-Faktor
Tror ni det fungerar att få rabatt på NK? Inte dykt upp en Large till salu än här, så vet ej hur länge till jag orkar vänta. 😅
Var där inne idag. De hade båda blå och vit i large. Den vita hade lite små märken på bezel så säljaren var beredd att släppa den för 70. Går säkert att få ner priset lite till om man är snäll.
 

Jakob Häll

Cartier
Här kommer en bild av Santos medium tillsammans med DJ36 och Zenith 38 mm. Jag har haft Santos Large tidigare och den upplevdes som väldigt stor på min 17 cm handled. Sorry för kass bild och att klockorna inte är ställda :sorry:

jämförelse.jpg
Men perfa! Den där bilden visar upp bra. Så den känns något mindre än en DJ36?
Och verkligen en galen trio! En dykare på det där och man "behöver" inget mer.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Men perfa! Den där bilden visar upp bra. Så den känns något mindre än en DJ36?
Och verkligen en galen trio! En dykare på det där och man "behöver" inget mer.
Som många återkommer till är det bäst att prova klockan eftersom proportionerna är så annorlunda. Sett ovanifrån på bilden är den kanske något mindre än DJ (6 siffrig ref) men nya Santos är ganska platt och ger en helt annan känsla eftersom den välvda formen följer handleden.
 
Topp