• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Cartier Santos Medium. Joda - den er i helt riktig størrelse. :)

Cartier_Santos_Medium.png
Vand använder du för kamera?
 

Manny

Omega
Lämnade in min Tank Louis Cartier Tank automat på service hos Cartier.
Fick ett mail där de summerade det som skulle göras där nämnde de bl.a. att de skulle byta ut visarna.
När jag frågade varför svarade de att de gör det som en service utan kostnad.
Blir själv osäker här, visst vill man ha kvar de gamla visarna, om de inte är skadade såklart, men jag tycker de ser bra ut.
Hur skulle ni tänka?
hd_item_2428091_82e089e25e.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lämnade in min Tank Louis Cartier Tank automat på service hos Cartier.
Fick ett mail där de summerade det som skulle göras där nämnde de bl.a. att de skulle byta ut visarna.
När jag frågade varför svarade de att de gör det som en service utan kostnad.
Blir själv osäker här, visst vill man ha kvar de gamla visarna, om de inte är skadade såklart, men jag tycker de ser bra ut.
Hur skulle ni tänka?
hd_item_2428091_82e089e25e.jpg
Hade inte brytt mig nämnvärt på en såpass ny klocka. Tror de gjort så har i många år. Vad jag vet kan man inte se skillnad på visarna?
 

Manny

Omega
Hade inte brytt mig nämnvärt på en såpass ny klocka. Tror de gjort så har i många år. Vad jag vet kan man inte se skillnad på visarna?
Vad tänker du med ny, om jag förstått det rätt kom dessa på 70-talet? Sen kan såklart klockan varit servad och att man bytt visarna vid dessa tillfällen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är det där en jumbo? Jag vill ha en men jag fattar inte riktigt var jag ska börja... Finns det något referensgalleri med specs eller behöver jag skapa ett eget? :)

130 verkar vara rätt modell iaf. Osäker om det finns fler. Står 130 000 C på min iaf.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Lämnade in min Tank Louis Cartier Tank automat på service hos Cartier.
Fick ett mail där de summerade det som skulle göras där nämnde de bl.a. att de skulle byta ut visarna.
När jag frågade varför svarade de att de gör det som en service utan kostnad.
Blir själv osäker här, visst vill man ha kvar de gamla visarna, om de inte är skadade såklart, men jag tycker de ser bra ut.
Hur skulle ni tänka?
hd_item_2428091_82e089e25e.jpg
Rolex byter också ofta visarna, speciellt på kronografer. Rolex gör det för att visarna trycks på och de kan inte garantera att gamla visare sitter kvar som de ska under deras 2-års garanti vid service.
 
Topp