• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio DW-5600BB, bästa G-Shocken för en mindre handled - en videorecension

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Hej!

Jag har länge undvikit Casios G-Shock modeller på grund av att de sett så stora ut. Jag har däremot haft ett par Casio AE-1200WH klockor och mindre Casion så som F-91W och dylika. Några månader sedan gav jag G-Shock en chans och köpte en DW-5600BB. Valde denna specifika modell eftersom jag hört att de "fyrkantiga" modellerna sitter lite bättre på en mindre handled. Dessutom gillade jag tanken om en helsvart design, eftersom det passar bra med vad som helst och ser lite "militäriskt" ut kanske. Jag var spektisk men blev verkligen förvånad när jag provade klockan! Den satt mindre än en AE-1200WH vilket jag verkligen inte förväntade mig! Vet inte om det är formen eller kanske den helsvarta färgen som bidrar till detta (svart sägs ju se mindre ut), eller kanske båda faktorer bidrar till helheten. Hur som helst, DW-5600BB sitter hur bra som helst på min 16-17cm handled och har använt klockan hur mycket som helst nu!

Ifall detta väckte intresse, så länkar jag till min videorecension på Youtube! Där går jag igenom klockan detaljerat och berättar mina tankar. I videon jämför jag också DW-5600BB modellen med AE1200WH modellen ("Casio Royale") för att ge en bättre uppfattning om storleken.

Svarar gärna på frågor antingen här eller på Youtube :)

 
Topp