• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Casio G-shock GA-2100SKE-7AER ”jellyfish rainbow”

Tickers

Basic
Pris
1500
Returpolicy
Om något är helt galet kan vi säkert lösa det!
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!
Till salu en Casioak ”jellyfish rainbow”, egenmålad av mig.

Jag var för en tid sedan ute efter att köpa denna klocka i just denna färgkombination. Fick då från er kära medlemmar reda på att detta enbart är en mod målad av the dial artist, och bestämde mig istället för att ta saken i egna händer.

Klockan är ommålad av mig med akrylfärg, jag har även målat själva caset i samma färger då jag önskade att ringen och caset skulle matcha (köpte av denna anledning heller inte en färdigmålad rainbow ring). Bokstäverna på caset har jag även målat över med genomskinligt nagellack, så det ska med andra ord väldigt mycket till för att färgen över dessa ska försvinna!

Klockan har burits två gånger sedan projektet slutfördes, den är alltså helt i nyskick. Det enda som saknas är tag och ytterlådan i papper. Tänkte inte att jag skulle behöva dessa då planen var att använda den betydligt mer.

Jag gav strax under tusenlappen på klockia (kvitto finns självklart på detta), och jag tänker mig ett pris på 1500kr + valfri frakt. Detta då jag anser att projektet, som trots allt tog sex timmar att slutföra, förtjänar en slant 😊

Som synes på närbilderna så är det självklart inte målat med perfektion in i minsta makrodetalj. Några indexmarkörer ser ut att ha spruckit - så är inte fallet. Det är bara som färgen torkat!

Är jag helt ute och cyklar eller om ni har några frågor - hojta till!

Allt gott och tack till KS för ett fantastiskt forum!
IMG_2501.jpeg
IMG_2506.jpeg
IMG_2507.jpeg
IMG_2503.jpeg
 
Topp