• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Casio G-Shock GW-9300K-3JR Limited Edition

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag bytte till mig den här för ett par månader sedan och planerade att det skulle bli årets sommarklocka, men har tänkt om. Och på det här forumet behöver man ju inte någon mer förklaring än så. Ni vet ju hur det funkar... =)

Det fullständiga och vansinnigt långa namnet är (typ) "Casio g-shock mudman Earthwatch Love The Sea And The Earth GW-9300K-3JR" (pust!). Det är en limited edition som såldes under 2012-2013 och som faktiskt verkar vara rätt knepig att få tag på.

Mer info (från nätet):
In line with its continuous support for the EARTHWATCH movement (http://www.earthwatch.org/), Casio G-Shock releases this model under the theme "Love the Sea and the Earth". A portion of its sales will be donated to Earthwatch's efforts through research, environmental conservation and education programs worldwide. Released this June 2012, this rich-colored model was inspired by the vivid colors of one of the endangered species, the parakeet. On its band is printed Earthwatch's slogan "Change the World Yourself".

• Measures and displays direction as one of 16 points
• Measuring range : 0° to 359°
• Measuring unit : 1°
• 20 seconds continuous measurement
• Moon age of the input data, Moon phase graph
• Graphic direction pointer
• Bidirectional calibration and northerly calibration function
• Magnetic declination correction
• 20 BAR atmosphere waterproof
• Shock Resistant, Dust prevention, Dirt prevention structure (Mud resist)
• Multi-Band 6 Atomic Timekeeping
• Multi-Band Atomic Timekeeping (US, UK & Western Europe, Japan, China)
• Receives time calibration radio signals which keep the displayed time accurate
• World Time 31 times zones (48 cities + UTC)
• 1/100 second stopwatch, 1000 hour meter, Split
• Battery power indicator
• Power save function
• Full auto-calendar (pre-programmed until the year 2099)
• 12/24 hour formats
• Button Operation Tone on/off
• Full Auto EL Backlight with Afterglow (After-light time : 1.5 second / 3 second)
• Resin Carbon fiber insert band
• 53 x 50.8 x 18.2 mm (H×W×D)
• 70 g

Skicket är felfritt. Jag har tittat noga och kan inte ens hitta något smuts eller fingeravtryck.

Och så lite bilder!

Photo 2014-03-01 08 27 56.jpg
Photo 2014-03-01 08 28 02.jpg
Photo 2014-03-01 08 28 14.jpg
Photo 2014-03-01 08 28 23.jpg
Photo 2014-03-01 08 28 41.jpg
Photo 2014-03-01 08 29 02.jpg
Photo 2014-03-01 08 29 28.jpg


Pris: 2500:- (klockan finns i Stockholm för f2f, vid snabb affär bjuder jag på frakten)

Tack för titten och för annonsplatsen!

/Robert
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nu sänker jag den här till 2000:-! Och samma sak här. Priset kan gå upp igen! Man ska aldrig sitta säkert!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Då jag är en man av mitt ord höjer jag denna till 2500:- igen! Inverterad prisbumbp á la Denke, med andra ord. Slå till nu. En limiterad G-Shock för samlaren eller Tylösands-stekaren!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Okej. 2000:- igen. Eller bud. Eller byte mot rolig beater. Eller nått. Jag har tråkigt.
 
Topp