• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio G-Shock med inbyggd kompass

tegelstein

Breitling
Hej,

Är på jakt efter en klocka med inbyggd kompass, gärna en G-chock. Surfat runt på internet men blir inte riktigt klok. Utbudet är helt enkelt för stort! Har ganska klena armar så känns inte som jag kan bära upp någon av de jag hittar. Någon som har tips på ett ut modell mindre med kompass? För ref så har jag en Omega Seamaster som är 41.5mm, där ungefär går min gräns gällande storlek.

Tacksam för tips!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag tror nog att det tyvärr blir svårt att hitta en G-shock med kompass som är mindre än 42mm. De bärs dock vanligtvis oerhört smidigt och det är svårt att tänka sig att de faktiskt ligger kring eller till och med över 50mm. Som referens så har jag ca 16.5cm handled och drar gränsen vid 42mm för traditionellt utformade klockor men har inga som helst problem att bära t.ex. GW9400 som ligger på 55mm: https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/g-shock/gw-9400-1er/

Jag skulle rekommendera att du besöker närmaste butik för att klämma och känna lite så får du en känsla för hur de bärs i verkligheten trots deras på papper groteska mått. Protrekserien kanske kan passa? De är avsedda för diverse friluftsaktiviteter och har bl.a. kompass och jag tror nog att det är bland de minsta modellerna med kompass?
 

Flipper2

Rolex
Det är G-9300 Mudman du ska ha! Solar, kompass och termometer.
Mindre än GW-9400 (Rangeman) och en av de mest bekväma G-Shocks man kan ha på handleden... jag hade en själv (har också 16.5cm handled) och ångrar djupt att jag sålde den.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Tissot t touch är en liten ABC tuffing om du inte känner dig låst till casio.
Gwg1000 vs tissot t touch
 

Bilagor

  • 16036598865422983945696866403827.jpg
    16036598865422983945696866403827.jpg
    236.9 KB · Visningar: 42
Topp