• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio MDV106-1AV eller andra quartzbeaters under tusingen

Hallå :)
Jag går i tankarna på att köpa en billig beater. Jag börjar mer och mer överväga quartz, för detta ändamål tror jag faktiskt det är bäst. Klockan man tar fram någon gång i månaden för att gräva i trådgården, paddla (kanske inte så aktuellt just nu), åka skidor osv. Därför har jag börjat överväga Casio MDV106-1AV. Har någon testat denna klocka? Hur är den?

Finns det några andra härliga quartzbeaters under tusingen? Får ju gärna vara av dykarstuket men inget måste!
Tack! :)
 

Emil_G

f.k.a hastkista
Jag äger en MDV-106, min andra. Toppenklocka, rätt stor (45mm tror jag), men kvalitetskänslan överskrider priset med råge. Svag lysmassa är det största minuset för mig, därefter att den är någon mm för stor för att vara jättebekväm, men har du någorlunda stora handleder så är det en petitess som du lätt löser genom att bära den på ett Nato.
Kör på den om du vill säger jag.
För övrigt så tycker jag att Casio är väldigt starka i pang-för-pengen synpunkt, i alla fall i det riktigt lägsta prissegmentet.
 

Broke

Omega
2-Faktor
Stjärnurmakarna har har ju Casio DW-5600E för 998:-. Inte samma stil som MDV106-1AV, men den kommer hålla för de mesta och har en trevlig retro aura över sig. Finns även en all-black version (DW-5600BB-1ER) som är lite mer stealth för den som vill var extra tacticool. Är själv spekulant, men velar lite mellan färgerna. Personligen tycker jag det verkar vara mycket beater för pengarna.
g-shock-dw-5600e-1ver_dw-5600e-1ver.png
g-shock-dw-5600bb-1er_dw-5600bb-1er.png
 
Stjärnurmakarna har har ju Casio DW-5600E för 998:-. Inte samma stil som MDV106-1AV, men den kommer hålla för de mesta och har en trevlig retro aura över sig. Finns även en all-black version (DW-5600BB-1ER) som är lite mer stealth för den som vill var extra tacticool. Är själv spekulant, men velar lite mellan färgerna. Personligen tycker jag det verkar vara mycket beater för pengarna.
g-shock-dw-5600e-1ver_dw-5600e-1ver.png
g-shock-dw-5600bb-1er_dw-5600bb-1er.png
Det där är nog inget för mig, jag är inte mycket för Casios G-shock serie. Men jag tackar för tipset! Om du gillar dem så tycker jag du ska slå till! :)
 
Jag äger en MDV-106, min andra. Toppenklocka, rätt stor (45mm tror jag), men kvalitetskänslan överskrider priset med råge. Svag lysmassa är det största minuset för mig, därefter att den är någon mm för stor för att vara jättebekväm, men har du någorlunda stora handleder så är det en petitess som du lätt löser genom att bära den på ett Nato.
Kör på den om du vill säger jag.
För övrigt så tycker jag att Casio är väldigt starka i pang-för-pengen synpunkt, i alla fall i det riktigt lägsta prissegmentet.
Har medelhandleder. Bärs den stort? :)
Tack för att du delade med dig, det börjar luta åt ett köp!
 

McGyver

Rolex
Casion är 44mm men jag tycker personligen inte den är för stor.
Har 17,5cm runt handleden och har inga problem att bära den. Stabil konstruktion för kostnaden som tål mycket stryk. Verket är inget att hurra för men det gör sitt jobb och skulle det lägga av så hittar du ett nytt för under 50-lappen! :)
 

Case

Panerai
IMG_8329.JPG
IMG_8330.JPG
IMG_8331.JPG

Googla Citizen air diver så får du några alternativ.
Lycra till med att hitta PMX56-2811 o 12 under tusingen. Jag tar en av varje tack ;). De jag sett brukar gå för runt 2,5k och man ser dem inte ofta. Men nu tycker jag vi ska sluta prata om de modellerna. Dyker det upp någon schysst vill jag ha den.

Jag skulle rekommendera en Pulsar G10. De går under lusingen på bukten, issued.
IMG_1258.JPG
 
Lycra till med att hitta PMX-2811 o 12 under tusingen. Jag tar en av varje tack ;). De jag sett brukar gå för runt 2,5k och man ser dem inte ofta. Men nu tycker jag vi ska sluta prata om de modellerna. Dyker det upp någon schysst vill jag ha den.

Jag skulle rekommendera en Pulsar G10. De går under lusingen på bukten, issued.
IMG_1258.JPG
Tack för tips! :)
 

Sorubim

Audemars
Den där har jag velat testa länge, men de hsr inte haft lager på den innan sommaren. Tror de skulle få in igen till årsslutet.
Ja, jag också, fast var mer sugen på den första modellen "Diver One Silicon". :)
Verkar finnas inne nu iaf:
"Price: £142 + £12.45 worldwide shipping In stock now!"
 
Topp