• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Casio pro trek prw 7000 skillnader på japansk och europeisk version

Chris85

Basic
Hej jag tänkte kolla om någon vet det är för skillnad på dom pro trek prw 7000, som är för olika marknader? Kan man tex köpa en från ebay som är för den japanska marknaden och att den fungerar lika bra här?

• Like
Reactions: Eqn
Nu kan jag inte just den klockan men normalt sett är svaret nej. De system som sönder ut tid i Japan o Tyskland skiljer sig så om klockans radiosynk bara är för den ena eller andra så funkar den inte på båda. Dock finns ju en del där det tydligt framgår att den funkar i alla 6 (?) sändningsområdena. Casio har sådana men troligen är väl inte denna modellen sådan eftersom dom verkar skilja på dom.

Har forskat endel, och den ska fungera i alla då den har multiband 6. Versionen heter protrek prw 7000FC-1bjf och verkar bara vara färgen och armbandet som är skillnaden att denna har stål eller något liknande armband ist för för gummi/kolfiber. Sen har jag ganska smal handled typ 16-17 cm och klockan är ganska stor så kommer nog se gigantisk ut.
Om någon har en så får ni gärna lägga in en bild på hur stor den är på er, så man får en liten inblick av hur stor den kommer att bli.
Själv tycker jag den japanska versionen är mycket snyggare med stålarmband, och prickar ist för långa sträck i urtavlan, verkar bara vara det som är skillnaden

Senast ändrad:
De brukar nästan alltid vara lite ballare japan versionerna hos Casio.
Ang storlek så är det väl en sån klocka som ska vara rätt stor va? Lite inyourface som g-shock.

Har forskat endel, och den ska fungera i alla då den har multiband 6. Versionen heter protrek prw 7000FC-1bjf och verkar bara vara färgen och armbandet som är skillnaden att denna har stål eller något liknande armband ist för för gummi/kolfiber. Sen har jag ganska smal handled typ 16-17 cm och klockan är ganska stor så kommer nog se gigantisk ut.
Om någon har en så får ni gärna lägga in en bild på hur stor den är på er, så man får en liten inblick av hur stor den kommer att bli.
Själv tycker jag den japanska versionen är mycket snyggare med stålarmband, och prickar ist för långa sträck i urtavlan, verkar bara vara det som är skillnaden
Råder dig att kolla på prw-60 som är en av de nyare protrek modellerna och dessutom betydligt mindre än tidigare modeller. Dom fungerar överallt. Det är bara att köra på!

De brukar nästan alltid vara lite ballare japan versionerna hos Casio.
Ang storlek så är det väl en sån klocka som ska vara rätt stor va? Lite inyourface som g-shock.
Ja man kanske vänjer sig som med mobilerna, stor är den ju jämfört med de jag har på 44mm så känns ju de stora den här ska vara 58,7

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp