• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina Argonaut 280

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är i Falun på några ärenden, men när jag ändå är där, så passade jag på att gå till min gode vän Danne som har Tofts Ur & Urtid!

Han har haft denna Certina Argonaut 280 60-70 tal, inne på service,så nu är en helservice gjord, glaset är bytt osv. Jävligt bra jobbat Danne! Tanken är, att ge bort klockan till min svärfar då han gillar äldre varianter av klockor!

Jag gillar designen, den har sin charm tycker jag, lite tråkigt att den är i gulddoublé, för det börjar synas på sina ställen.



image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fin gest sjödda!
Alltid kul med folk som lyssnar på vad andra gillar och sedan levererar. Big ups to you! Jag tror gubben blir mer glad över själva gesten än kanske uret i sig, dock, är det absolut inget fel på klockan, synd bara att skönhetsfläckarna i doublén börjar skåda dagens ljus. Trevlig helg förresten! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Välkommen hit till den mögliga delen av forumet Sjödahl! :) Det var en charmig Certina svärfar kommer få!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fin gest sjödda!
Alltid kul med folk som lyssnar på vad andra gillar och sedan levererar. Big ups to you! Jag tror gubben blir mer glad över själva gesten än kanske uret i sig, dock, är det absolut inget fel på klockan, synd bara att skönhetsfläckarna i doublén börjar skåda dagens ljus. Trevlig helg förresten! :)


Tack Donkii , önskar dig detsamma gubben :cool:! Vad det beträffar uret så har du nog rätt, men han kommer att gilla den för det är han :cigar:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
du kanske väcker hans intresse ytterligare för dinkor o vips så har vi en medlem som är med o skapar god stämning



Haha...det tror jag inte, han har noll intresse för datorer! Däremot tycker han om att skruva på allt annat, och han gör det bra. Älskar att köpa gamla prylar som han kan meka med och laga upp, och han fixar det oftast om det finns delar till det.
 
C

Coach

Guest
Är i Falun på några ärenden, men när jag ändå är där, så passade jag på att gå till min gode vän Danne som har Tofts Ur & Urtid!

Han har haft denna Certina Argonaut 280 60-70 tal, inne på service,så nu är en helservice gjord, glaset är bytt osv. Jävligt bra jobbat Danne! Tanken är, att ge bort klockan till min svärfar då han gillar äldre varianter av klockor!

Jag gillar designen, den har sin charm tycker jag, lite tråkigt att den är i gulddoublé, för det börjar synas på sina ställen.



image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Trevlig modell det där :) Är du fortfarande nöjd med den ? Lutar åt att införskaffa en.
Danne är mycket bra. Brukar gå förbi där titt som tätt för en kaffe o lite allmänt trevligt tjöt o klocksnack :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trevlig modell det där :) Är du fortfarande nöjd med den ? Lutar åt att införskaffa en.
Danne är mycket bra. Brukar gå förbi där titt som tätt för en kaffe o lite allmänt trevligt tjöt o klocksnack :)


Mycket trevlig! YES, men jag skulle ha föredragit om klockan varit i stål istället för guldduble!

Danne är en skön snubbe, har dock inte varit och hälsat på han på väldigt länge! Kanske är dags att svänga förbi han...
 

DrKlocka

Audemars
Mycket trevlig! YES, men jag skulle ha föredragit om klockan varit i stål istället för guldduble!

Danne är en skön snubbe, har dock inte varit och hälsat på han på väldigt länge! Kanske är dags att svänga förbi han...
Danne är skön han. Finns inte många andra urmakare i Dalarna vad jag vet? Kul att han håller igång :)

Mvh
Dalmas i själen
 
C

Coach

Guest
Mycket trevlig! YES, men jag skulle ha föredragit om klockan varit i stål istället för guldduble!

Danne är en skön snubbe, har dock inte varit och hälsat på han på väldigt länge! Kanske är dags att svänga förbi han...
Såg att det fanns en gröning i stål till salu här på forumet som jag blev sugen på.

Klart du ska hälsa på han vid tillfälle.
Sammanstrålar gärna på en kaffekopp där om du har vägarna förbi. Danne kör med spikraka puckar och det är något jag verkligen uppskattar med han.
 
C

Coach

Guest
Danne är skön han. Finns inte många andra urmakare i Dalarna vad jag vet? Kul att han håller igång :)

Mvh
Dalmas i själen
Ja han är relaxed :) Det är inte mycket som han inte kan fixa och skruva ihop.
Hans affär ligger alldeles bredvid mitt kontor så det blir en hel del besök där.
 

DrKlocka

Audemars
Ja han är relaxed :) Det är inte mycket som han inte kan fixa och skruva ihop.
Hans affär ligger alldeles bredvid mitt kontor så det blir en hel del besök där.
Kul!
Ja det är roligt att han tar sig an det mesta. Finns nog väldigt få ur han inte tar emot. Han gör ju till och med service på Jaegers Atmos, finns inte många i Sverige som gör det :)
 
Topp