• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina Certronic 8101.004, 800kr

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hur är suget efter stämgafflar?
Mitt var stort... Planen var att få igång den (check) och att byta glaset (vilket tyvärr inte checkats av; se bilder), men efter att jag haft den på mig under någon veckas tid så har jag kommit fram till att boettformen inte riktigt lirar med min smak.
...Tråkigt nog, eftersom jag fortfarande tycker att stämgaffelverken var en rolig grej.
Flytande sekundvisare och inte direkt "tick, tack" - men lägg den på en tom plåtburk så hjälper den till att förklara varför dessa benämns som hummers. ;)

Referens: 8101.004
Verk: 29-151 (Licensierat av Bulova, enligt text på boettlock)
Storlek: ca 37x37mm (ex. krona)
Årtal: 197x (Kvalificerad gissning)
Länk: Tidstypisk mesh från Fischer Glissando. Bandstift var i dåligt skick, så länk medföljer löst.
Skick: Enligt bilder; En del repor på boett (som annars har en rätt häftig borstning), spricka i glaset vid "kl. 8", generisk krona, tavla och visare i mycket fint skick, håller tiden mycket bra (inte gjort någon exakt mätning, men jag har inte märkt av att den diffat något under de veckor jag har haft den igång).

Pris: 800kr

F2F: Malmö/Lund
Frakt: Vanligt vadderat kuvert och porto inkluderat i priset
Retur: Absolut. Inom två dagar från mottagande, om någonting skulle vara knas. Köpare står för returfrakt.
Byte: Visst, varför inte... Motsvarande prisklass, inom ett gäng hundringar eller så. Kom med förslag! ;)

IMG_4038.JPG


IMG_9909_2.jpg


IMG_9889_2.jpg


IMG_9898_2.jpg


IMG_9900_2.jpg


IMG_9910_2.jpg


IMG_9901_2.jpg


IMG_9915_2.jpg
 
Senast ändrad:
Topp