• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina Club 2000!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Får lite högstadiet eller konfirmationspresentkänsla över denna Certina modell med metall och enkel utformning.
Visst är det lite nostalgivarning för er som närma er 50!

Vad tycker ni om Certinas Clubmodeller!?

zXw8hYI.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Precis, dom orangea linjerna andas 70 tal för mig, men vet du vilket år klockan är ifrån?
Kul klocka!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker de är coola! Lite för små för min smak, men coola och helt klart värda en plats i samlarboxen. :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har lite svårt för club 2000 (förutom namnet som är härligt retrofuturistiskt), boetterna är kromade och enbart manuella verk. Då är argonautmodellen bättre imho. Större, i stål och med bättre verk men med liknande design.

Certina_Argonaut_280_01.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Club 2000 kom med stålboett också i slutet av 70-talet så de var inte längre ren budget men man la ner Club 2000 serien runt 1980. Tyvärr har de fortfarande lite av en budgetstämpel så är man kunnig så kan man fynda. Det lustiga är att många Bristol modeller kom i krom och med manuella verk men är klart mer eftertraktade idag.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Men förresten, min Club 2000 (som sagt, ljuvligt namn) är ju automat?
Club 2000 kom med stålboett också i slutet av 70-talet så de var inte längre ren budget men man la ner Club 2000 serien runt 1980. Tyvärr har de fortfarande lite av en budgetstämpel så är man kunnig så kan man fynda. Det lustiga är att många Bristol modeller kom i krom och med manuella verk men är klart mer eftertraktade idag.
Då är det jag som har fel, my bad. Tycker fortfarande inte om 2000 speciellt mycket. :)
 
Topp