• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Certina dressare med subsekund, 1963, cal. 28-10. Väldigt fint skick!

Anders Forsberg

Guld
2-Faktor
Pris
1000kr
Returpolicy
Absolut. Är du inte nöjd så är jag inte nöjd!
Skicka tillbaka i samma skick inom två dygn och stå för returfrakten bara.
Bilder Skickat
  1. Ja
Flippetifloppar lite. Kalla det höststädning om ni vill!

En styck väldigt trevlig Certina från nådens år(?) 1963.
Vit tavla och guldindex gör sig väldigt bra i rostfria boetter. Eller ja, det är ju min personliga åsikt. Om ni istället hatar det så är detta inte klockan för er. ;)

Boetten mäter 34 mm och plexit har jag själv städat av inför försäljning.
Svärdvisarna har haft den goda smaken att inte tappa någon lume över åren. Förutsätter nämligen att den gyllengula lysmassan är original. Lyser gör det däremot inte.
Precis hängt på ett NOS-band i 16 mm. Egentligen borde det varit ett 17 mm, som synes. Väldigt somrigt och cleant (eller superfeminint, jury's still out) är det i alla fall! Det vinröda som är på en del av bilderna ingår inte.
Lite tråkigt är att kronan inte är original.
Håller tiden klart tillräckligt för daglig användning. Mätte den i Watchtracker och fick fram -26 sek/dygn.

Pris: 1 000kr, skickat
Bytes mot: Hit me! Inga jättesummor upp från min sida, dock.
F2F: Malmö/Lund-ish
Goodguy: https://klocksnack.se/threads/anders-forsberg.39207/

IMG_4514.jpg

IMG_4502.jpg

IMG_4506.jpg

IMG_4507.jpg

IMG_4508.jpg

IMG_4509.jpg

IMG_4510.jpg

IMG_4511.jpg

IMG_4516.jpg

IMG_4517.jpg