• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS 1. Bra som första klocka?

Wazem

Omega
Hej, Jag har tänkt att införskaffa mig en Certina DS 1 Automatic Day-Date. Detta blir då min första klocka. Jag vill veta om det är en bra första klocka eller en bra klocka överhuvudtaget. Skriv gärna vad ni vet!
 

Bilagor

  • c006.430.16.031.00.jpg
    c006.430.16.031.00.jpg
    44.7 KB · Visningar: 254

mouqvist

Rolex
Perfekt val. Köp en med stålarmband så kan du även bada med den på sommaren
Är själv lite sugen på en sådan
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Kör! Jag hade modellen innan som var utan dagvisning. Förbannat bra klocka som jag kan sakna lite ibland. [emoji21]
 

PCB

Audemars
hade vägt in denna också .tissot luxury..riktigt fin i verkligheten, ligger ungefär i ds-1 prisklass, om man inte väljer cosc varianten
048047cabe8ff408c7775f988fc304128b8b82f3.jpg
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
DS1:an har jag alltid gillat, jag tycker dessutom att DS1 chrono är tuff, men det är ju en annan typ av klocka. Köp!

/Klocksebbe
 

watchwelder

Friends of KS
Låter som ett bra val. Har själv en svart på länk och är mycket nöjd! Finns en recension av den klockan här på KS, kolla upp det.

EDIT: Såg nu att M.L. postade länken till sin recension tidigare i tråden :)
 

Ponlarsson

Panerai
Om den är bra som första klocka? Ja absolut, den är bland det bästa du kan köpa i en prisklassen och med den sortens utseende.
 
Topp