• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS 1, yay or nay?

Certina DS 1, yay or nay?

  • Yay

    Röster: 39 69.6%
  • Nay

    Röster: 17 30.4%

  • Totala väljare
    56

Frosse

Cartier
Som topic lyder, yay or nay? Motivera gärna!

ZkjMkZG.png
 

Nexus

Panerai
Beror helt på vad den ska användas till. Som en lite sportigare dressklocka (Kan man skriva det?) är den ju perfa.
Du har dels det "cleana" utseendet kombinerat med en nattsvart urtavla som passar bra på en dressare, men sedan (vad jag uppfattar som) en borstad/matt look på länken som för tankarna åt det mer sportiga hållet.
Till råga på allt har du datumfönstret lite wild-and-crazy-placerat vid halv fem, så den är inte för formell.

Så för att återknyta till min start : Vad ska du ha klockan till ? Har du en i övrigt ungdomlig stil och ska ha den på kontoret eller något så är den PERFEKT. Tänker du bära den när du tapetserar eller lägger asfalt så är du jävligt snett ute.
Hursomhelst är jag ohyggligt full just nu, så verkar jag mer förvirrad än vanligt kan jag försöka förklara mer ingående vad jag menar vid senare tillfälle.

Men på det stora hela : En sportig dressare. Köp.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker de är fina på bild men gav ett platt intryck på handleden (kan varit länken kanske, inte provat på läder) tyvärr för egen del. Certina gör ju bra grejer i annars :)
 

GurraG

Cartier
Yay. Kanonfin automat för pengarna. Skitkul? Knappast. Men nytt för dom pengarna så ligger den högt på min lista.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tycker den ser tråkig ut. Vad ligger den i för prisklass? Kanske går hitta något annat spännande för samma peng. :)
 

JayJay

Rolex
Beror helt på vad den ska användas till. Som en lite sportigare dressklocka (Kan man skriva det?) är den ju perfa.
Du har dels det "cleana" utseendet kombinerat med en nattsvart urtavla som passar bra på en dressare, men sedan (vad jag uppfattar som) en borstad/matt look på länken som för tankarna åt det mer sportiga hållet.
Till råga på allt har du datumfönstret lite wild-and-crazy-placerat vid halv fem, så den är inte för formell.

Så för att återknyta till min start : Vad ska du ha klockan till ? Har du en i övrigt ungdomlig stil och ska ha den på kontoret eller något så är den PERFEKT. Tänker du bära den när du tapetserar eller lägger asfalt så är du jävligt snett ute.
Hursomhelst är jag ohyggligt full just nu, så verkar jag mer förvirrad än vanligt kan jag försöka förklara mer ingående vad jag menar vid senare tillfälle.

Men på det stora hela : En sportig dressare. Köp.
Ett på ALLA sätt fantastiskt inlägg.

Förövrigt vill även jag veta vad du ska ha klocka till innan jag trycker på ngn knapp. Men att det är en mycket trevlig och prisvärd klocka råder det iaf ingen tvekan om från min sida.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag blev mycket positivt överraskad av den som helt plötsligt "ramlade" in i min samling...
ebabyhyz.jpg
qezu9uru.jpg

Faktiskt riiiiktigt bekväm och mångsidig. Jag har kört den på ett rejält sharkmesh också, och jag tycker att det flyger
y5e5yvyd.jpg
lycka till :)

Min är en certina ds first... Inte samma, men mycket lik...
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Certina DS1 är en av de modeller som "fastnat" hos mig. Jag tycker att den är riktigt snygg, och som någon skrivit ett bra insteg till de tyngre grejorna.

Jag har läst ett inlägg (på WUS?) som tyckte att den stulit från Porsche Design / IWC. Jag antar att det är "korset" på urtavlan som avses.

Men som sagt, som ett allroundur, eller kanske dressigt sportur så är det ett riktigt bra alternativ.

Mina €0,02

/Klocksebbe
 
Certina DS1 är en av de modeller som "fastnat" hos mig. Jag tycker att den är riktigt snygg, och som någon skrivit ett bra insteg till de tyngre grejorna.

Jag har läst ett inlägg (på WUS?) som tyckte att den stulit från Porsche Design / IWC. Jag antar att det är "korset" på urtavlan som avses.

/Klocksebbe

Kan ju inte precis tycka att det är något som bara porsche/iwc gör/har gjort, väääldigt många 50-60 talare har "crosshair"tavlor. Har sett en massa gamla Omega Seamaster DeVilles och min gamla Tissot PR516 har en väldigt snarlik svart tavla med vitt kors.
 
C

Crowolf

Guest
Jag blev mycket positivt överraskad av den som helt plötsligt "ramlade" in i min samling...
ebabyhyz.jpg
qezu9uru.jpg

Faktiskt riiiiktigt bekväm och mångsidig. Jag har kört den på ett rejält sharkmesh också, och jag tycker att det flyger
y5e5yvyd.jpg
lycka till :)

Min är en certina ds first... Inte samma, men mycket lik...

Den här blev jag lite kär i. :)
Årsmodell?
 

jabla

Sarlacc
Jag blev mycket positivt överraskad av den som helt plötsligt "ramlade" in i min samling...
Faktiskt riiiiktigt bekväm och mångsidig. Jag har kört den på ett rejält sharkmesh också, och jag tycker att det flyger
y5e5yvyd.jpg
lycka till :)

Min är en certina ds first... Inte samma, men mycket lik...

Riktigt snygg på mesh.
 

Frosse

Cartier
Testade DS-1an i butik nu, tyvärr känns den lite för liten så det blir ett nay från min sida också tyvärr. Men tack för all input!
 

Frosse

Cartier
Tror jag har ändrat mig, lutar åt en Certina DS1 Day-Date. Undra vad ni tycker, svart eller antracit-tavla? Tänker bära den på Länk, brunt läder och ev. nato och mesh. Tänker att svart funkar till flest alternativ och ser minst lika snyggt ut till brunt läder som antracit, vad tror ni?

PfXZo0c.jpg

bE3lrpa.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tror jag har ändrat mig, lutar åt en Certina DS1 Day-Date. Undra vad ni tycker, svart eller antracit-tavla? Tänker bära den på Länk, brunt läder och ev. nato och mesh. Tänker att svart funkar till flest alternativ och ser minst lika snyggt ut till brunt läder som antracit, vad tror ni?

Hihi,.vad vare jag sa?. Tycker både grå och svart lirar.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bra flip! Mycket snyggare IMHO! Skulle nog köra på svart tavla, även om den andra kanske skulle kunna ge en lyxigare känsla och mer liv i tavlan vid olika ljusförhållanden. Men tror som du, att svart är mer allround på olika band.
 
Topp