• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

certina DS-1

Hjalmiz

Breitling
Hej

Ville dela med mig av ett fynd jag sprang på nyligen . Certinas DS1 herr parklocka. Dammodelen är 30 mm och herr 39. Dem säljs som par men jag fick tag i endast herrmodellen. Tycker det är en stilig klocka som känns gedigen och rimlig i pris. En toppenfin vardagsklocka. Kan kanske också vara ett tips till present eller instegs-mekaniskt ur.
image.jpeg


Couple Watches Certina DS1 Gent & Lady 125th Anniversary Limited Edition 1888 pieces C006.407.11.031.99
Steel watches with ETA automatic movement, sapphire crystal with anti-reflective treatment, water resistant 100m DS system, folding clasp
Men's watch:
ETA 2824 automatic movement, stainless steel case 39 m / m in width, distance between handles 21 m / m, date at 3 o'clock, gray sphere inscribed the 125th anniversary Certina.
 

vonhall

Rolex
Tyckte att den såg riktigt bra ut! Har haft både Certina och Tissot och det är svårt att få mer kvalité för de pengarna!
 

andemannen

Breitling
Ser väldigt fin ut! En perfekt vardagsklocka. Du säger att den är prisvärd och jag undrar då direkt hur mycket du fick ge för den? Köpte du ny eller beg.?
 

Buckshot

Panerai
Småtrevlig. Dock så lär den gå bort eftersom även damklockan är automat. Jag sticker ut hakan och säger att nästan alla kvinnor tycker bara det är jobbigt med en klocka som stannar om man inte skulle använda den ett par dagar.:blackeye:
 

Hjalmiz

Breitling
Gav 3 K för den. Så gott som "ny". Jag gissar att prislappen är rund 6000 i butik. Ja Buckshot, jag hör dig. Min fru är inte intresserad . Därför fick hon ingen klocka heller :)
 
Topp