• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina ds 8 månfas

Timink

Breitling
Tja alla klocksnackare!
Just fått hem min certina ds8 moonphase och skulle gärna velat ha lite tips och idéer (bilder) på länkar och band ni tror skulle passa till den. Tar gärna emot länkar till sidorna ni hittar allt på.
Tack på förhand
// T
 

Bilagor

  • 20161123_164555.jpg
    20161123_164555.jpg
    84.7 KB · Visningar: 355

Mcgregor

Rolex
2-Faktor

2pac

Omega
Är du nöjd med klockan än så länge? Jag är också jävligt sugen på en likadan men har ej hört så mycket åsikter om den
 

kapahoo

Omega
Jag har en. Snygg och sitter bra men har haft den inlämnad två ggr och fått kronograf (2 ggr) såväl som urverk (1 gång) bytt men kronon har pajat en tredje gång. Återställning efter anvädande är helt flippad vilket gör att man inte orkar använda. Ibland knasar den och visarna ställer sig lite hur som helst även när man inte använt den (och då blir det "noll-läge" så att säga).

F ö andra Certinamodellen som krånglar mycket för mig.
 

2pac

Omega
Trist, det var inte riktigt vad jag ville höra. Har inte ägt någon certina själv men jag har fått för mig att dom håller hyfsat kvalitét men att två klockor börjar krångla låter ju inte bra @kapahoo
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Har haft min sen jul, den bruna på brunt läder. Älskar den, sjukt nöjd. Växlat med svart crockoband nån gång o det funkar verkligen mot den bruna tavlan! För övrigt min 4e Certina på 1 år, varav två Precidrive - o har inte haft ett enda problem med nån av dom!!
 

kapahoo

Omega
Problemet är väl kanske att servicen är dålig. De verkar vara lite snabba (även om det i regel tar extremt lång tid) med att skicka iväg klockorna.
Antagligen har mitt ex av ds8:an något annat problem som pajar verken men som de inte kollar/hittar.

Jag skulle aldrig köpa en Certina igen men det finns ju väldigt många andra nöjda användare. Och den här modellen är en grym allroundklocka... om den funkar.
 

2pac

Omega
Har haft min sen jul, den bruna på brunt läder. Älskar den, sjukt nöjd. Växlat med svart crockoband nån gång o det funkar verkligen mot den bruna tavlan! För övrigt min 4e Certina på 1 år, varav två Precidrive - o har inte haft ett enda problem med nån av dom!!
Kul att höra, den bruna var också riktigt snygg utifrån dom bilder jag har sett. Får nog ta mig till en butik och kolla lite närmare innan jag bestämmer mig
 
Topp