• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina DS-8 Powermatic 80

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Pris
1500
Returpolicy
Öppet köp en vecka.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en styck automatisk Certina DS-8 med Powermatic 80-verket.

Klockan verkar vara en förtjänstklocka eftersom den har en gravering med ett namn och en stad på baksidan. I övrigt fungerar den mycket bra, jag mätte den i praktiken till -3 spd när jag bar den förra veckan (och lät den vila på natten) och den verkar hålla sina 80 timmars gångtid när man lägger den från sig. Jag säljer den med den Geckota-rem som är på bilderna, men det följer också med en länk som synes - om jag minns rätt är länken nu justerad till 17,5 cm armbredd och det finns som synes ett par extra länkar. Det syns inte så bra på bilderna men glaset är helt repfritt, boetten har lite swirls men inga större repor, däremot är länken lite sliten. Geckota-remmen har också visst slitage. Jag köpte de här på forumet i slutet av 2021. Insdtruktionsbok samt certifikat från Nymans Ur i Västerås följer också med.

Pris 1500 kr inklusive frakt inom riket.

Snygg bild från när jag köpte den:

Certina DS-8.jpg


Dagsaktuella bilder:

PXL_20230218_153940094.jpg

PXL_20230218_153944568.jpg

PXL_20230218_153950406.jpg

PXL_20230218_154006718.jpg

PXL_20230218_154024354.jpg
 
Topp