• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS action diver

crdsa71

Breitling
Hej!
Finns det någon här på forumet som är ägare av både en smal handled och en certina DS action diver (43mm) som skulle kunna dela med sig angående hur storleksförhållandet fungerar? Känns/Ser klockan för stor ut?
 

Freddie L

Panerai
Jag har väl en inte allt för tunn handled på ca 18cm. Jag tycker den bär bra och upplevs mindre än angivet. Jag tycker att lug-lug måttet har större betydelse för hur en klocka upplevs på armen, och där kommer ju formen på armen in också. Platt eller rund?
En gammal bild för skoj.
image.jpeg
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Hej!
Finns det någon här på forumet som är ägare av både en smal handled och en certina DS action diver (43mm) som skulle kunna dela med sig angående hur storleksförhållandet fungerar? Känns/Ser klockan för stor ut?
Action divern är en grym klocka. Dock upplevs den som stor på armen tycker jag, så har du tunna armar och är tveksam ska du noga prova innan köp.
 

Andyrew

Cartier
Har inte riktigt koll på vad mina handleder mäter men det är inga tungviktarhandleder iallafall. Här har du ett par bilder på min gamla. Kan tillägga att den dock upplevs som rätt stor och toolig.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp