• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina DS Podium Square BMW/Sauber LTD Edition

Podal

Omega
Hej,

Säljer nu min "fyrkant", En Certina DS Podium Square BMW/Sauber Limited Edition, refnr C001.517.16.017.00, quarts krono. Boetten mäter 38mm kant-kant.

Klockan köptes ny Dec 2007 hos Lindahls Urmakeri i Vetlanda, jag köpte klockan begagnat 2009. Klockan gjordes i 3150 ex som är den sammanlagda summan av cylindervolymen och HK i den tidens BMW/Sauber F1-bil.
Denna klockan är # 142 i serien.

Klockan är väl använd, så det finns små hairlines lite här och var, men inga stora repor. Glaset ser dock fint ut. Bandet är original kroko-läder och börjar bli slitet. Det samma med vik låset som inte längre kräver så mycket motstånd för att gå upp. Jag har reservdelsnumren på nytt band med och utan lås men ingen info om pris. Batteriet byttes för ca 1 år sedan inkl tryck-kontroll.

Kittet kommer "full-set" med inre och yttre box samt alla papper inkl. Limited Edition certifikatet.

Jag tycker väldigt mycket om klockan och köpte den då jag också gillar BMW :). Ser för mig att den som kan vara intresserad av klockan lutar åt samma prefenser.

Inte så lätt att göra en värdering på vart man ska lägga sig prismässigt då det inte ligger så många klockor ute till försäljning. Har lagt mig i underkant av det jag kunde hitta av sålda/avslutade försäljningar/auktioner på nätet.

Prisidé ca 4 000 Kr. inkl. postpaket inrikes.

Jag vet, jag är ingen fotograf ^^. Hör av er vid frågor.

IMG_3703.JPG

IMG_3707.JPG
IMG_3709.JPG

IMG_3710.JPG
IMG_3711.JPG
IMG_3712.JPG
IMG_3702.JPG
IMG_3717.JPG
IMG_3718.JPG
C001_517_16_017_00.jpg
Certina ltd2.jpg
 
Topp