• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina DS Powermatic 80 125th Limited Edition

LJS

Omega
Pris
3500
Returpolicy
Enligt ö.k
Hej KS!

Äldre medlem här som inte varit aktiv på ett tag. Tog upp lite nya hobbys så klockorna hamnade lite i skymundan. Till försäljning har jag en Certina DS80 Powermatic (80 timmars gångreserv). Detta är en limiterad utgåva för att fira Certinas 125-års jubileum som klocktillverkare och kom endast i 5000 exemplar om jag inte missminner mig. Denna togs ut via en auktoriserad återförsäljare i Krakow för 6400kr våren 2014 när denna klocka kom ut på marknaden. Har sedan dess används sparsamt men på senare år inte alls då jag nuförtiden har två Nomos jag roterar i vardagen. Därför har jag kommit till slutsatsen att denna behöver ett nytt hem.

Lite detaljer om denna modell.
Boett: Rostfritt stål
Glas: Safir (baksida och framsida)
Diameter: 40mm
Tjocklek: 10,9mm~
Urverk: ETA 2824-2 (bas), C07.111 (kaliber)
Lume: Blå
Vattenresistans: 100m

Kommer med OEM läderband med viklås.

Har som tidigare nämnt att denna klocka ej används längre och har således ingen uppfattning hur väl den håller tiden. Den har varit på service runt 2017~ hos min lokala urmarkare innan den hamnade i förvaring men saknar dessvärre kvitto på detta. Eventuell köpare bör därför vara medveten om att en service kan behöva göras innan den sätts i bruk. Har därför satt mitt pris med detta i åtagande.

Köp kan göras F2F i Luleå eller via Swisch/banköverföring. Fler bilder/detaljer kan skickas på efterfrågan. Referenser saknas då jag inte sålt något här förut. Tack KS för annonsplatsen!

IMG_20210816_165646.jpg
IMG_20210816_165935.jpg
IMG_20210816_165811.jpg
IMG_20210816_165908.jpg
IMG_20210816_165449.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20210816_165605.jpg
    IMG_20210816_165605.jpg
    219.7 KB · Visningar: 15
Topp