• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS1 DD - AD eller på nätet?

Obian

Breitling
Hej alla klockexperter! Jag är ny här på KS och detta blir även mitt första inlägg på detta forum. Det är nämligen så att jag inom månaden vill införskaffa mig Certina DS1 Day date (läderband) som min första klocka. Däremot är jag lite kluven på om jag ska köpa den online, på klockia.se, eller hos någon AD i Stockholm där jag bor. Detta är länken till klockia: http://www.klockia.se/certina-ds-1-automatic-day-date-c006.430.16.081.00 där den kostar 5290, vilket kan sänkas med cirka 380 kr då jag har studentrabatt :D. Hos AD säljs den för 7190 kr, vilket skiljer sig i pris och är lite mer än vad jag skulle vilja betala med min pressade budget.

Till frågorna: Vad är fördelarna med att köpa hos AD? Hur funkar garantikort osv om den köps på nätet? Vet ni några bra AD's i Stockholm? Ni får gärna också lämna egna tankar kring hur ni skulle gjort. :))

obs. Om denna tråd behövs flyttas eller så får ni gärna säga till, då jag inte har så bra koll!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bra val. Kolla om du kan få köpa till länk också.
Jag har köpt länk till min Day-date löst från Klockia och vill minnas att någon (Vicnic?) fick en bra deal när han köpte länk + läder.
1521-jpg.218996
 
Topp