Jag är helt ny på klockor är 50 år. Har kikat runt på forumet vilken kunskap ni besitter.
Har alltid gillat lite äldre saker. Har kört 60-tals Mustanger som bruksbilar visst har jag fått skruva med dem
Har smartphone men gillade de med knappar bättre S
Är lite sugen på en fin klocka dock inte en ny. Har tittat runt på pantbanker och det verkar ju gå att få en guldklocka med guldarmband för 20-30k. Har titta på Certina Omega och Tissot med flera.
Så till frågorna
Kan jag bära den till vardags har ett jobb där klockan inte kommer till skada? (tar av den när jag kör motorsåg och snickrar)
Tar folk illa upp att man har en guldklocka?
Jag köper den inte för att få uppmärksamhet tycker bara de är vackra.
Förstår att jag är naiv och ny på detta med klockor men man måste ju börja någonstans.
Så jag provar här
Mvh Mustang 68
Har alltid gillat lite äldre saker. Har kört 60-tals Mustanger som bruksbilar visst har jag fått skruva med dem
Har smartphone men gillade de med knappar bättre S
Är lite sugen på en fin klocka dock inte en ny. Har tittat runt på pantbanker och det verkar ju gå att få en guldklocka med guldarmband för 20-30k. Har titta på Certina Omega och Tissot med flera.
Så till frågorna
Kan jag bära den till vardags har ett jobb där klockan inte kommer till skada? (tar av den när jag kör motorsåg och snickrar)
Tar folk illa upp att man har en guldklocka?
Jag köper den inte för att få uppmärksamhet tycker bara de är vackra.
Förstår att jag är naiv och ny på detta med klockor men man måste ju börja någonstans.
Så jag provar här
Mvh Mustang 68