• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Certina

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
IMG_2765.JPG Här kommer min premiärpost i detta forum. Dagens klocka!
Välkommen! Trevlig klocka!
 

Kamelen

Cartier
Vad tror experterna om denna? Boett och länk ser bra ut och det är en grym design, men priset känns väl högt, eller?

https://www.chrono24.se/certina/certina-sub-ds-vintage-watch-n1-no-box-no-paper--id5114316.htm

Det svåraste med dessa ur i min mening är bezeln då dessa nästan alltid har problem, till detta uret så bifogar de en ovanlig länk av GF som i sig representerar ett värde.
Prisbilden är väl vad du kan förvänta dig hos handlare tror sista på market utan länk o bezel slutade på 6plus.
 

marmot

Panerai
Det svåraste med dessa ur i min mening är bezeln då dessa nästan alltid har problem, till detta uret så bifogar de en ovanlig länk av GF som i sig representerar ett värde.
Prisbilden är väl vad du kan förvänta dig hos handlare tror sista på market utan länk o bezel slutade på 6plus.
Tack för svar. Jo, bezeln verkar alltid i princip sönderrepad. Tänker på den som en ovanlig och lite rolig beater, så eg. inte så stort problem.
 

Rolfen

Rolex
Fina lite dressiga klockor, även om pappa använde den till allt!
Från början satt ett original racingband med fyrkantiga hål på detta ur. Är det nåt du sett på din klocka? Skön att bära!
image.jpg
Nej det har jag inte sett, låter lite skumt med rallyband på en så dressig klocka. Ser att våra klockor skiljer sig lite då min är en Waterking och din en namnlös.
 

Husse

Patek
Nej det har jag inte sett, låter lite skumt med rallyband på en så dressig klocka. Ser att våra klockor skiljer sig lite då min är en Waterking och din en namnlös.
Det var ju ett antal år sedan... Det är inte helt säkert att rallybandet var original!
Tror att min klocka inte vill vara i närheten av vatten. Jag misstänker att det är nån billigare version med samma boett som water king men inget vattenskydd?!
Hur som, det är en favorit på armen!
 

Rolfen

Rolex
Ännu en svart Certina till samlingen, känns som det gäller att passa på innan dom sticker iväg på samma sätt som svarta Omega. Denna får jag till 1963. Nackdelen med svarta klockor är att dom är svårplåtade, dom blir som en jäkla spegel, dessutom underlättar inte höstmörkret.
SvartCertina.jpg


Spänne av rätt fabrikat fast från fel årtionde.
CertinaSpanne.jpg
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Annars kan du sälja länken till mig... du skulle ha den till denna boett eller?
Tyvärr. Har denna klocka sen tidigare:
image.jpeg

Köpte klocka + länk i inlägget ovan, med planen att använda länken till denna klockan. Blev dock förtjust i både klocka och länk som kom med posten, varför den gamla klockan i bilden ovan, får vila vidare i lådan :)
 

Pictor

Audemars
Ännu en svart Certina till samlingen, känns som det gäller att passa på innan dom sticker iväg på samma sätt som svarta Omega. Denna får jag till 1963. Nackdelen med svarta klockor är att dom är svårplåtade, dom blir som en jäkla spegel, dessutom underlättar inte höstmörkret.
SvartCertina.jpg


Spänne av rätt fabrikat fast från fel årtionde.
CertinaSpanne.jpg
Bra Rolfen! Jobba på.
 

Rolfen

Rolex
Dom här rackarna borde ju kvala in som vintage nu, dessutom har ju titan en skön känsla av patina redan som nytt. Är svag för den lite plottriga designen på klockhus som var vanlig på slutet av 80 och en bra bit in på 90-talet typ denna Certina Titanium
CertinaTitanium.jpg
 
Topp