• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hittat Certinor i behov av service

NRE

Diamant
2-Faktor
Jag tänkte höra mig för om det finns någon som har möjlighet att ta sig an två av mina vintagecertinor för service.

Den ena är en Certina DS automat utan datum från 60-talet någon gång. Tappar dryga minuten per dygn och häromdagen när jag ställde tiden så hoppade minutvisaren eller om timvisaren stannade upp och nu står minutvisaren 30 minuter fel mot timvisaren. Klockan är alltså i behov av en översyn.

Den andra klockan är en Certina Bristol 195 automat med datum som håller tiden hyfsat bra men där datumet fastnade på 11 för ett tag sedan. När det hände (vid inställning av datumet) lät det nästan som om något gick sönder i klockan. Klockan behöver alltså repareras och sannolikt också en service.
(Bilder kommer senare)

Om du tror att detta är något du vill ta dig an så vore jag mycket tacksam. Jag betalar givetvis en rimlig ersättning till dig för tjänsten.

Vänligen

Tillbaka
Topp