• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Chans att korrigera innan radering

Crane

Panerai
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ett tips kan annars vara att kopiera annonstexten till anteckningar på telefonen/datorn innan postande av annons. Om man får sin annons raderad så går det åtminstone fort att göra en ny korrekt :) I övrigt håller jag med @HSK om att en bra lösning vore att göra de delarna obligatoriska för att kunna skapa annons 👍
 

LS

Panerai
2-Faktor
Drabbades också av det här precis och upplever det som väldigt fyrkantigt av moderatorn. Ett enkelt PM ”kan du uppdatera med det här” hade räckt. Inte som att jag är en serieförbrytare på köp & sälj. Nu får jag vänta 24h på att skapa en ny annons och skriva om hela texten, ganska frustrerande.

Borde det inte gå snabbare att fixa validering att fältet returpolicy ska fyllas i än att sitta och radera trådar där det saknas?
 

LS

Panerai
2-Faktor
I min nya tråd bad jag moderatorn kontakta mig istället. Fick bara tråden raderad med en trött kommentar. Vilket otroligt bemötande 👍👍👍
 

Bilagor

  • 9659EFFE-9DD9-49FA-A75A-37FF682834B7.jpeg
    9659EFFE-9DD9-49FA-A75A-37FF682834B7.jpeg
    67 KB · Visningar: 36

JayLar

Rolex
2-Faktor
Det har definitivt blivit en tråkig stil där man raderar annonser direkt för minsta fel, istället för att begära rättelse. Som tidigare skribent påpekat lägger man faktiskt ner en del tid och energi på en annons. Trots att jag är "gammal" på forumet visste jag inte att det numera är förbjudet att nämna skicket i rubriken (vilket jag tror är anledningen då detta ej påtalades). Fick annonsen raderad direkt med kommentar "Läs reglerna". Kul.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Det har definitivt blivit en tråkig stil där man raderar annonser direkt för minsta fel, istället för att begära rättelse. Som tidigare skribent påpekat lägger man faktiskt ner en del tid och energi på en annons. Trots att jag är "gammal" på forumet visste jag inte att det numera är förbjudet att nämna skicket i rubriken (vilket jag tror är anledningen då detta ej påtalades). Fick annonsen raderad direkt med kommentar "Läs reglerna". Kul.
Förstår att moderatorer jobbar gratis och inte vill lägga oändlig tid på moderering, men jag tycker tonen i sådana här exempel är ganska trist ärligt talat.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane
Jag tycker att du borde blivit avstängd för det. Det är ytterst allvarligt att skriva fel eller missa i en annons, troligtvis en av de värsta sakerna man kan göra.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Plus 1 på den, kan läggas ner en del tid på annonser när man väl skriver en. Tyvärr så glöms det oftast med returpolicyn och det e så tråkigt att den raderas helt. Om jag inte minns helt fel så varande den förr att man glömt fylla in returpolicy innan man ens kunde ladda upp annonsen.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: LS

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Fick min annons bortplockad enligt regel 16.
Det enda jag kan komma på där är att jag skrev FORMEX ESSENCE 39 i rubriken men kan det vara en sån grej som gör att annonsen plockas bort ?
Kan ej se att det skulle kunna vara något annat men det hade varit bra med en lite tydligare förklaring ibland.
Hade varit lätt åtgärdat med en heads up om så var fallet.
 

vonhall

Rolex
Har också råkat göra fel vid två tillfällen och fått bägge annonserna raderade! Anledningen till att jag glömde två gånger är för att jag annonserar sällan och jag missade någon regel. När det nu senast var aktuellt att sälja så valde jag Blocket direkt för att det är enklare. I slutändan så är det ändå samma tokprutande på bägge ställena.
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Jag fick min annons raderad imorse med motiveringen ”multibump”, vad menas med det? Jag har inga andra annonser ute på K&S, så jag har inte bumpat flera annonser under samma dygn eller liknande? Det står ju inte heller vilken moderator som tagit bort annonsen, så jag kan inte heller få något svar.

Och jag såg nu när jag skulle lägga in annonsen igen att jag inte har möjlighet att skapa en ny tråd i K&S, betyder det att jag blivit blockad från den avdelningen nu?

Någon annan som råkat ut för samma sak?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Om min tråd raderades pga Regel 16, får jag inte återskapa tråden direkt? Varför måste jag vänta ett dygn sedan jag startade tråden som har precis raderats?

Och hoppet om att man skulle kunna radera bara den delen som bröt mot reglerna är förstås död för länge sedan! Länge leve den enda moderatorn som verkligen gör rätt!
 
Topp