• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chansa på att köpa en klocka för 20-30k i present (på Chrono) och ev. sälja den om det blir fel?

Mangbang

Basic
2-Faktor
Letar efter present och fastnat för Rolex Datejust eller liknande. Försöker inte spräcka 30k i budget... Värt att chansa och sälja här om den inte landar rätt på handleden så att säga? sålt på Chrono24 en gång förut och det var inte lika nice som att sälja här.

Förslag på klocka i 25-30k-klassen? Helst runt 30mm och inte för "damig" - den är till en 35-årig kvinna 😎

Prisläget skiljer sig en hel del mellan KS och C24 så att köpa på C24 för att sedan sälja här är förknippat med skaplig förlust men det antar jag att du redan är medveten om? 🙂

Tar gärna emot tips på andra klockor som jag skrev i ämnet om jag är helt off på en Rolle för 30

Jo, så långt är jag med. Vad jag menar var kanske mer av retorisk karaktär.
Merparten av dem kommer ju sakna box & papper. De flesta kommer säkerligen kräva en service för 7000 kr och du får räkna med att de flesta har trötta länkar med extrem stretch och boetter som är överpolerade.

Merparten av dem kommer ju sakna box & papper. De flesta kommer säkerligen kräva en service för 7000 kr och du får räkna med att de flesta har trötta länkar med extrem stretch och boetter som är överpolerade.
Tack! Bra input.

Till exempel har vi denna. Ser fin ut på bilderna…

Men ja, inga papper eller box.

Köp en flång ny tudor istället och slipp problem. Finns ju mycket fint för damer inom din budget
013AC882-74EE-4052-9251-33A84843BCDA.png
967F4053-0480-4313-AD19-F74DA34EA3D0.png

Till exempel har vi denna. Ser fin ut på bilderna…

Men ja, inga papper eller box.
Jag hade bett om bilder så att du kan bedöma hur den där länken egentligen mår.
Boetten ser väl ok ut men jag hade också bett om bilder på claspen.
Utgå från att du behöver lägga på 8000 kr för att täcka service och frakt.
Då har du betalt 34500. Det är pengar jag hellre lagt på en begagnad Aqua Terra.

Jag hade bett om bilder så att du kan bedöma hur den där länken egentligen mår.
Boetten ser väl ok ut men jag hade också bett om bilder på claspen.
Utgå från att du behöver lägga på 8000 kr för att täcka service och frakt.
Då har du betalt 34500. Det är pengar jag hellre lagt på en begagnad Aqua Terra.
Tack!

En annan reflektion är väl att känslan att få en begagnad present i dom flesta fall blir mycket sämre än att få packa upp en ny. Jag skulle se till ett köpa hos en AD med rätt att byta eller tom öppet köp. Ganska trist om det slår fel och man skall sälja först för att sedan köpa något annat. Dålig idé tror jag.

En annan reflektion är väl att känslan att få en begagnad present i dom flesta fall blir mycket sämre än att få packa upp en ny. Jag skulle se till ett köpa hos en AD med rätt att byta eller tom öppet köp. Ganska trist om det slår fel och man skall sälja först för att sedan köpa något annat. Dålig idé tror jag.

Ingen dum idé...

Tillbaka
Topp